پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مطالعات نشان می دهد؛

بیماران پیوند کلیه در معرض ریسک بالای ابتلا به کووید ۱۹ مرگبار

بیماران پیوند کلیه در معرض ریسک بالای ابتلا به کووید ۱۹ مرگبار
طبق گزارش جدید محققان، از آنجائیکه بیماران پیوند کلیه غالبا داروهای متوقف کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند بی نهایت در معرض ریسک بالای مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از خبرگزای مهر، محققان مرکز پزشکی «مونت فیور» نیویورک در مطالعه خود به بررسی ۳۶ بیمار پیوند کلیه مبتلا شده به بیماری کووید ۱۹ پرداختند.

حدود یک سوم این بیماران به خاطر ابتلاء به کرونا ویروس جدید جان شأن را از دست دادند و در اکثر موارد، بیماری کووید ۱۹ در این بیماران به سرعت تشدید می‌شد.

دکتر «انور آکالین» سرپرست تیم تحقیق در این باره می‌گوید: نتایج ما نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر در بین بیماران پیوند کلیه مبتلا شده به کووید ۱۹ در مراحل ابتدایی بسیار بالاست؛ مرگ این بیماران در سه هفته اول ۲۸ درصد است درحالیکه در بین جمعیت عمومی مبتلا به کووید ۱۹ نرخ مرگ در طول سه هفته اول ۱ تا ۵ درصد است.

بیماران دریافت کننده پیوند عضو به منظور کمک به پیشگیری از رد عضو پیوندی، داروهای توقف کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند. این بدین معناست که اکثر بیماران دارای میزان پایین سلول‌های خونی سیستم ایمنی موردنیاز برای دفاع قوی در مقابل هرگونه بیماری عفونی هستند.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.