جمعه، 31 فروردین 1403

به بهانه روز استاد؛ در دیدار مدیران "کروناروایت" با دکتر معین مطرح شد

به بهانه روز استاد؛ در دیدار مدیران "کروناروایت" با دکتر معین مطرح شد
دکتر معین: خرافه زدایی از دین، طب و جامعه یکی از دستاوردهای کرونا است

به گزارش اداره کل روابط عمومی، به بهانه روز استاد و بهره مندی از دیدگاه استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیران رویداد "کرونا روایت" با دکتر مصطفی معین دیدار کردند.

در این دیدار، دکتر مسعود حبیبی (معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی) و دکتر محمد کیاسالار (دبیر کروناروایت)، ضمن تبریک ۱۲ اردیبهشت و روز استاد به تبیین اهداف و برنامه های رویداد "کرونا روایت" پرداختند.

سپس دکتر مصطفی معین، توجه به ادبیات و علوم انسانی در رویداد کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بخش‌های کرونا روایت از گسترده گی خوبی برخوردار است و برخی از بخش ها همچون اخلاق پزشکی حتی می‌تواند به صورت جداگانه دیده شود چرا که جان‌مایه اسلام اخلاق است.

وی رفتار مردم در مواجهه با رویداد کرونا را ستود و تصریح کرد: کرونا نشان داد مردم ایران علی رغم تحریم های 40 ساله در این پاندومی بسیار با متانت عمل کردند به گونه ای که برخی کشورهای پیشرفته با وجود نظم حاکم بر آن‌ها نتوانستند رفتار مناسبی داشته باشند.

دکتر معین، عملکرد ملت در این رویداد را بهتر از دولت خواند و گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا، مردم حتی به دلیل رعایت قرنطینه، از سنت چندین هزارساله نوروز و 13 فروردین گذشتند و این نشان داد که اگر آگاهی مردم بالا باشد، قطعا اعتماد می‌کنند و این‌ از جنبه‌های مثبت کرونا است.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت ارزیابی دوران کرونا تاکید کرد و افزود: باید با نگاهی مشفقانه و تیزبین جنبه‌های مثبت و منفی این دوران را از نظر گذراند و از خاطرات درس گرفت و جنبه‌های مثبت را تقویت کرد.

وی گردآوری بیوگرافی شهدای مدافع سلامت را امری پندآموز برای جامعه پزشکی و مسئولین دانست و یادآور شد: در این زمینه‌ها هنر می‌تواند بسیار راهگشا باشد حتی بهتر است در دروس پزشکان هنر گنجانده شوند چراکه پزشکان چندبعدی مانند دکتر قریب و ابن‌سینا که به مسائل اجتماعی حساسیت نشان می‌دادند، پزشکان بهتری بودند.

دکتر معین، خرافه زدایی از دین، طب و جامعه را یکی دیگر از دستاوردهای کرونا خواند و گفت: این دوران فرصت نابی است برای مطرح شدن جامعه پزشکی و بهبود رابطه پزشکان و اطبا با جامعه که بعد از ماجرای کیارستمی خدشه دارد شد.

رییس انجمن آسم و آلرژی ایران در پایان گفت: کشور ما کشوری شفاهی است و جامعه بعد از مدت کوتاهی تجربیات را فراموش می‌کند، از این رو برگزاری چنین رویدادهایی و مستندسازی آنچه در جریان است ارزش زیادی دارد

برچسب ها : لحظه های ماندگار
مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.