ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

مدیرکل انتقال خون استان تهران:

بهبود یافتگان از کرونا به شکرانه سلامتی پلاسما اهدا کنند

بهبود یافتگان از کرونا به شکرانه سلامتی پلاسما اهدا کنند
مدیرکل انتقال خون استان تهران از بهبود یافتگان ویروس کرونا خواست به شکرانه سلامتی مجدد، با اهدای پلاسما، به کمک بیماران مبتلا به این ویروس بشتابند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از محمدرضا مهدی زاده روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۱۰ روز است که از شروع به کار مرکز انتقال خون استان تهران واقع در خیابان وصال و همچنین ستاد مرکزی انتقال خون سازمان انتقال خون در واقع در جنب برج میلاد برای اهدای پلاسمای بیماران مبتلا به ویروس کرونا می گذرد.
وی ادامه داد: در این مدت تا روز گذشته (شنبه) ۳۰  نفر از بهبود یافتگان مبتلا به ویروس کرونا برای اهدای پلاسمای خود به مرکز انتقال خون وصال و ۱۰ نفر نیز به ستاد مرکزی سازمان انتقال خون، مرکز نوآوری این ستاد مراجعه کرده اند.
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: با توجه به اینکه سازمان انتقال خون ایران پیش از این در ۱۴ استان کشور بحث اهدای پلاسما به صورت تخصصی و ویژه کار می‌کرد و در این زمینه دارای تجربه و تخصصی بود، و با توجه به اینکه  این سازمان مأموریت تأمین خون و فرآورده‌های مورد نیاز را بر عهده دارد بعد از شیوع ویروس کرونا تصمیم بر این شد تا پلاسمای  بهبود یافتگان به صورت تخصصی در انتقال خون جمع آوری شود.
وی اضافه کرد: پیش از از این، اهدای پلاسما توسط سازمان انتقال خون در ۱۴ استان کشور انجام می‌شد که بعد از شیوع ویروس  کرونا این امر در به ۲۰ استان کشور افزایش یافت .

افراد مبتلا به ویروس کرونا بعد از یک ماه بهبودی می توانند پلاسما اهدا کنند 
مهدی زاده ادامه داد: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و یک ماه از بهبودی آنها گذشته، می توانند به مراکز وصال و ستاد مرکزی سازمان انتقال خون واقع در جنب برج میلاد مراجعه کنند و از آنها ۵۰۰ سی سی پلاسما گرفته می‌شود و پلاسمای اهدایی آنها فریز و بعد از غربالگری و تست سلامت ذخیره می‌شود و به مراکز درمانی که درخواست کننده این پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند ارسال می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد.
 مدیرکل انتقال استان تهران تاکید کرد: درخواست و خواهش ما از همه افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند این است که به دلیل اینکه خود رنج کشیده این بیماری هستند و مشکلات خاص آن را می‌دانند به شکرانه سلامتی خود به این به دو مرکز یاد شده در استان تهران و دیگر مراکز استان های کشور مراجعه کنند و با اهدای پلاسمای خون به کمک بیماران مبتلا به ویروس کرونا بشتابند.
  وی تصریح کرد: انتظار ما برای اهدای پلاسما بیش از این بود و اما این انتظار تامین نشده، بنابراین از همه افرادی که به این ویروس کرونا مبتلا شده‌اند می خواهیم به دلیل اینکه زمان وجود آنتی بادی این ویروس در بدن آنها مدت زمان کوتاه و محدودی است هرچه زودتر برای اهدای پلاسمای خود اقدام کنند تا بتوانند کمکی برای سلامت مبتلایان به این ویروس باشند.

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.