جمعه، 10 فروردین 1403

وضعیت بیماری کرونا در سراسر ایران یکسان نیست

  • 06 اردیبهشت 1399
  • 13:10
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
وضعیت بیماری کرونا در سراسر ایران یکسان نیست
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت بیماری کرونا در سطح کشور یکسان نیست و در روزهای گذشته در برخی استان‌ها شاهد افزایش موارد بیماری بودیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ محمدمهدی گویا روز شنبه در حاشیه نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در بیرجند افزود: بخصوص استان‌های مهمانپذیر و استان‌های دارای تردد زیاد، چنین وضعیتی داشتند و هم ترددهای درون شهری و هم بین شهری در داخل استان‌ها نکات بسیار مهمی است.

وی اظهار داشت: شاهدیم که موارد بیماری در استان‌های تهران، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی کماکان بالا است و باید به نکات بهداشتی توجه کنیم تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تقاضای ما از مردم عزیز بخصوص در استان‌هایی است که موارد بیماری رو به کاهش گذاشته بود اما الان علایمی را مشاهده می‌کنیم که مبادا افزایش پیدا کند مثل مازندران، گیلان و قم که زحمات خیلی زیادی کشیده شده تا بیماری تحت کنترل قرار گیرد، اگر مردم رعایت نکنند دوباره بیماری شعله‌ور خواهد شد.

گویا افزود: به نظر می‌رسد این بیماری چندین موج خواهد داشت تا وقتی تحت کنترل کامل قرار گیرد و بایستی منتظر این موج‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: آمادگی‌های ما کماکان به قوت خود باقی است و هم در سیستم بهداشتی و هم سیستم درمانی هنوز سرپا ایستاده‌ایم و منتظریم با هر تغییری که در وضعیت بیماری ایجاد می‌شود، بهترین واکنش را نشان دهیم.

وی همچنین گفت: خوشبختانه روند بیماری کرونا در خراسان جنوبی آهسته آهسته رو به کاهش است که در درجه اول به‌ دلیل مدیریت خوبی است که برای کنترل بیماری در سطح استان صورت گرفته و بدون اغراق این را می‌گویم اما یک نگرانی ما این است که نباید خوشبینانه به این کاهش موارد نگاه کنیم.

گویا افزود: اگر مردم همکاری و توصیه‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند احتمالا شاهد همین روند کاهشی بیماری در استان باشیم اما اگر به توصیه‌های بهداشتی عمل نکنند احتمال اینکه این بیماری دوباره شعله‌ور شود، وجود دارد.

وی گفت: باید توجه کرد که کرونا بیماری پیچیده‌ای است و کنترل آن کار ساده‌ای نیست چون نه داروی قطعی برای درمان دارد و نه واکسن و تنها کاری که می‌توان در برابر این بیماری کرد، رعایت نکات بهداشتی است.

وی بیان کرد: به مردم توصیه می‌شود حتی الامکان در منازل خود بمانند و این توصیه را بخصوص برای افراد مسن داریم و بیماران قلبی، تنفسی، دیابت و سرطان که باید تلاش کنند فقط در مواقع ضرورت از منزل خارج شوند و اگر اینها رعایت شود جای امیدواری است بتوانیم هرچه زودتر به کنترل بیماری دست یابیم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (جمعه) برای ارزیابی وضعیت بیماری کرونا وارد خراسان جنوبی شد و از بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان طبس نیز بازدید کرد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواخر سال میلادی گذشته از چین شیوع یافت و به اغلب کشورهای دنیا سرایت کرد.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۵۷۴ نفر رسیده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که همگی درگیر با کرونا هستند و اولین مورد مثبت بیماری کرونا در این استان دهم اسفند ۹۸ اعلام شد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تا دیروز (جمعه) پنجم اردیبهشت ماه ۴۹۰ نفر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند و از این تعداد تاکنون ۴۲۴ نفر بهبود یافتند.

همچنین بیش از یک هفته است که موارد فوت بر اثر کرونا در این استان ثابت مانده است.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.