ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

بحران کرونا فرصت خوبی برای توسعه خدمات پزشکی از راه دور است

  • 30 فروردین 1399
  • 10:38
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
بحران کرونا فرصت خوبی برای توسعه خدمات پزشکی از راه دور است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توسعه تله مدیسین در بحران کرونا را ضروری دانست و گفت: نیاز کشور به خدمات پزشکی از راه دور بویژه جهت انجام معاینات دوره ای بیماران مزمن در دوره شیوع بیماری کووید ۱۹ بیش از قبل احساس می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ احمد همتی  با اشاره به نیاز کشور به خدمات پزشکی از راه دور بویژه جهت انجام معاینات دوره ای بیماران مزمن در شرایط بحران کرونا و عدم حضور آنها در مطب ها و مراکز درمانی، گفت: موضوع تله مدیسین و خدمات پزشکی از راه دور از سال‌های قبل مطرح شده خدمات پزشکی‌ نظیر تشخیص، تجویز و برخی از جراحی‌ها نیز از این طریق انجام شده است.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، توسعه تله مدیسین در بحران کرونا را ضروری و بسیار مفید دانست و افزود: بسیاری از بیماری‌ها را هم نمی‌شود از این طریق معاینه کرد و  نیازمند حضور در مراکز درمانی است. بنابراین باید و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط را برای حضور بیماران در برخی از مراکز برای معالجه در نظر بگیریم.

استفاده از تلکنولوژی‌های نوین برای معالجه بیماران مزمن در شرایط کرونا بسیار موثر است

این نماینده مردم در مجلس دهم استفاده از تلکنولوژی‌های نوین برای معالجه و درمان بیماران مزمن را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا فرصت بسیار خوبی برای توسعه و استفاده از تکنولوژی‌های نوین است تا در زمان بعد از کرونا هم مورد استفاده قرار بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌های تله مدیسین و خدمات پزشکی از راه دور در کشور فراهم است، خاطرنشان کرد: برخی از بیمارستان ها حتی قبل از کرونا هم از این روش برای انجام آزمایش‌ها و رادیوگرافی‌ها استفاده می‌کردند. اما با شرایط فعلی در دوره شیوع بیماری کووید ۱۹، نیازمندی به خدمات از راه دور بیشتر احساس شد، بنابراین باید تلاش کنیم هرچه بیشتر از این روش‌ها استفاده کنیم ./

پایان پیام 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.