جمعه، 10 فروردین 1403

در جلسه ستاد مرکزی مدیریت اپیدمی کرونا مطرح شد:

پیگیری وضعیت تعرفه های پزشکی /ثبت ایثارگری کادر درمانی

پیگیری وضعیت تعرفه های پزشکی /ثبت ایثارگری کادر درمانی

در بیست و یکمین جلسه ستاد مرکزی مدیریت اپیدمی کرونا بر ضرورت پیگیری تعرفه های خدمات پزشکی و وضعیت تصویب آن در شورای عالی بیمه تاکید شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در این جلسه که با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی و معاونان و مدیران وی تشکیل شد ؛ ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص عملکرد نظام پزشکی ؛ پیگیری های انجام شده و ارائه گزارشات در خصوص اپیدمی کرونا بر ضرورت پیگیری تعرفه های خدمات پزشکی و همچنین تصویب آن در شورای عالی بیمه تاکید شد.

دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی بیان کرد: نظر نظام پزشکی در خصوص تعرفه خدمات تشخیصی  و درمانی همان است که قبلا ارائه شده و هر مصوبه ای که خلاف آن بوده یا تامین کننده نظر سازمان نباشد امضاء نخواهد شد.

در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص بیانیه اخیر سازمان نظام پزشکی مبنی بر کنترل همه گیری بیماری کووید 19 از جمله  فاصله گذاری فیزیکی و مصوبات کمیته ملی و واکنش رسانه های داخلی و خارجی به این بیانیه, بر این مهم تاکید شد که نگارش آن بر اساس پشتوانه کاملا علمی و مطالعه گزارشی گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان های سطح شهر تهران تهیه و تدوین شده است.

از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه موضوع فرسودگی جامعه پزشکی حین مواجهه با همه گیری کرونا بوده و مقرر شد تا کمیته ای متشکل از سه معاونت آموزشی؛ فنی ونظارت و اجتماعی و امور مجلس هر چه سریع تر راهکارهای حمایتی از جامعه پزشکی را استحصال و برای تصمیم گیری در اختیار ستادقرار دهند.

همچنین مقرر شد سازمان  با بهره گیری از توان علمی و تخصصی انجمنهای علمی پزشکی کشور نسبت به تدوین شرایط فعالیت ؛ حسب رشته های مختلف پزشکی از جمله تعریف اعمال پزشکی ضروری و غیر ضروری

اقدام نماید.

گفتنی است با توجه به اهمیت ثبت ایثارگریهای جامعه پزشکی در شرایط همه گیری کنونی ؛مقرر شد مکاتبات لازم با کلیه بیمارستان های کشور در خصوص ارسال تصویر ؛ متن و مستندات از سوی رئیس کل نظام پزشکی انجام شود.

یاد آور می شود: با توجه به دستورالعمل صادره از سوی وزارت بهداشت مبنی بر چگونگی ارائه خدمات دندانپزشکی بررسی های لازم انجام شد و نظر به این که در این دستورالعمل درمورد این که کدامیک از مراکز(مطب- درمانگاه خصوصی و درمانگاه دانشگاهی ) باید خدمات یاد شده را ارائه دهند و همچنین با توجه به مصاحبه های اخیر مسئولین وزارت بهداشت در این خصوص؛ مقرر شد تا اقدامات لازم انجام شود.

 

گزارش تصویری

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.