پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پاسخ سازمان نظام پزشکی به نامه ارسالی معاونت بهداشت در خصوص نحوه فعالیت مراکز درمانی

پاسخ سازمان نظام پزشکی به نامه ارسالی معاونت بهداشت در خصوص نحوه فعالیت مراکز درمانی
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که دستورالعمل معاونت درمان آن وزارتخانه مبنی بر نحوه فعالیت مراکز تشخیصی و درمانی و مطب ها مبنای عمل همکاران قرار گرفته است؛ گفت: با توجه به این که این بخشنامه بدون هماهنگی و کسب نظر سازمان نظام پزشکی صادر شده و اساساً پتانسیل اجرایی آن در این سازمان وجود ندارد امکان همراهی و همکاری در اجرای آن توسط سازمان‌های نظام پزشکی سراسر کشور میسر نیست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن نامه دکتر ظفرقندی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر رئیسی

معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

 

با سلام و احترام

عطف به مکاتبه شماره 300/117مورخ 1399/1/23جنابعالی، به استحضار می‌رساند همانطور که می‌دانید از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 در کشور جامعه معزز پزشکی فداکارانه و خالصانه چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی در این صحنه ایثار حاضر بوده و خدمات ارزشمندی را به مردم و بیماران ارائه کرده است.

در مورد نحوه فعالیت مراکز تشخیصی و درمانی و مطب‌ها با مذاکرات متعددی که با معاونت محترم درمان آن وزارت انجام شد نهایتاً در تاریخ 1399/1/20 دستورالعمل معاون محترم درمان که شامل همه اصول بهداشتی و حفاظتی ضروری می‌باشد، ابلاغ شده و مبنای عمل همکاران قرار گرفته است.

از سوی دیگر با توجه به وجود سازوکار مشخص نظارتی از طریق وزارت متبوع و دانشگاه‌ها و همچنین تفاوت ماهوی و تخصصی فعالیت‌های درمانی ارائه شده توسط همکارانی که خود صاحبان فرایند و جلودار مقابله و کنترل این بیماری هستند با فعالیت‌ها سایر صنوف، ثبت و تعهد سامانه‌ای و ورود نظارتی نهادهای غیر مرتبط با این حوزه به مراکز تشخیصی و درمانی نه تنها غیر ضروری بلکه موجب اختلال در عملکرد و وهن این خدمات خواهد شد.

بهر صورت با توجه به این که این بخشنامه بدون هماهنگی و کسب نظر سازمان نظام پزشکی صادر شده و اساساً پتانسیل اجرایی آن در سازمان نظام پزشکی وجود ندارد امکان همراهی و همکاری در اجرای آن توسط سازمان‌های نظام پزشکی سراسر کشور میسر نیست.

امید است با توجه به ابعاد خدمات فداکارانه‌ای که در این شرایط و در خط مقدم مواجهه با این بیماری توسط همکاران خدوم جامعه پزشکی ارائه می‌شود، حمایت‌های عملی و اجرائی بیشتری در همه زمینه‌ها و از جمله تهیه امکانات حفاظتی برای ارائه و ادامه خدمت به موازات اقدامات نظارتی مدنظر مسئولین محترم قرار گیرد.

 

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.