پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اطلاعیه سازمان نظام پزشکی در خصوص آرم طرح ترافیک پزشکان

اطلاعیه سازمان نظام پزشکی در خصوص آرم طرح ترافیک پزشکان
با توجه به تماس های مکرر اعضای جامعه پزشکی مبنی بر چگونگی استفاده از آرم طرح ترافیک در سال 99؛ معاونت رفاهی تهران بزرگ نکات مرتبط و تعرفه عوارض سالیانه تردد(مبلغ آرم یکساله) در محدوده طرح ترافیک در سال 99 را اعلام نمود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اطلاعات مورد نیاز در خصوص آرم طرح ترافیک پزشکان به شرح ذیل است:

نکات مرتبط و تعرفه عوارض سالیانه تردد(مبلغ آرم یکساله) در محدوده طرح ترافیک در سال ۱۳۹۹

                                                                جدول تعرفه عوارض سالیانه
ردیف میزان آلایندگی وسیله نقلیه/نوع معاینه فنی مبلغ عوارض سالیانه تعرفه خدمات سازمان ترافیک مبلغ کل
۱ خودروهای هیبریدی یا برقی ۶/۱۳۸/۰۰۰ ۱/۴۰۰/۰۰۰ ۷/۵۳۸/۰۰۰
۲ خودروهای دارای معاینه فنی برتر ۴۲/۹۷۰/۰۰۰ ۱/۴۰۰/۰۰۰ ۴۴/۳۷۰/۰۰۰
۳ خودروهای دارای معاینه عادی ۶۱/۳۸۰/۰۰۰ ۱/۴۰۰/۰۰۰ ۶۲/۷۸۰/۰۰۰

 

 

نکات مهم:

۱- تخصیص سهمیه مجوز سالیانه ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۱۳۹۹ منوط به تسویه بدهی عوارض سالیانه خودرو  تاپایان ۹۹ و پرداخت بدهی عوارض تردد می باشد.

۲- به منظور فعال‌سازی مجوزهای سالیانه، لازم است حساب شهروندی به ازای هر خودرو حداقل به میزان یکی از مبالغ درج شده در جدول فوق به اضافه تعرفه خدمات سازمان ترافیک اعتبار داشته باشد. (مبلغ کل جدول)- واریز مبلغ به معنای درخواست خرید است وجهت یکسال می باشد وعودت داده نمیشود،چه تردد انجام شود وچه نشود -همچون روال سابق

۳- تردد خودروهایی که برای آنها مجوز سالیانه صادر می‌گردد تا پایان سال ۱۳۹۹ در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا مجاز می‌باشد و نیازمند رزرو مجوز تردد به صورت روزانه یا هفتگی نمی‌باشند.

۴- در صورت عدم دریافت مجوز سالیانه، تردد در محدوده‌ها مستلزم داشتن اعتبار کافی و رزرو مجوز به صورت روزانه یا هفتگی برای هر خودرو در سامانه بوده و در صورت عدم رزرو مجوز تردد، علاوه بر ثبت بدهی عوارض تردد مطابق با ضوابط خودروهای غیر مجاز عمل خواهد شد.

۵- در عملیات رزرو روزانه، مبلغ ۵۰۴/۰۰۰ ریال به ازای هر روز از حساب شهروندی مربوطه کسر می‌گردد که در صورت تردد با خودروهای دارای معاینه فنی برتر، هیبریدی، یا برقی و یا تردد در زمان‌های غیر اوج با یک سر اوج ترافیک، مبلغ مازاد دریافت شده در رزرو به همان حساب شهروندی مسترد خواهد شد.

۶- در صورت عدم استفاده از رزرو و نیز عدم تردد در محدوده، مبلغ ۵۶/۰۰۰ ریال از حساب شهروندی کسر می‌گردد.

۷- در صورت تجاوز شاخص آلودگی هوا از عدد صد (۱۰۰) به میزان پنجاه درصد (۵۰%) و در صورت تجاوز شاخص آلودگی هوا از عدد صد و پنجاه (۱۵۰) به میزان صد در صد (۱۰۰%) نرخ پایه، عوارض در آن روز افزایش می‌یابد.

(در صورت عدم دریافت مجوز سالیانه، خودرو مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کمیته اضطرار آلودگی هوا خواهد بود).

نکته:

۱- همکارانی که در محدوده ترافیک و آلودگی هوا ساکن می‌باشند با توجه به اینکه از ۵۰% تخفیف شهرداری برخوردار هستند، مقرون به صرفه است که از طریق سازمان نظام پزشکی اقدام به دریافت آرم ترافیک نکنند و مستقیماً از سایت شهرداری به صورت روزانه یا هفتگی خرید نمایند، لازم به ذکر است این گروه از همکاران در صورتی که تا این تاریخ در سایت سازمان ثبت نام نموده و مایل به انصراف هستند؛ بایدبرای انصراف اینجا کلیک کنند ودرصورت تمایل به استفاده ازسهمیه سازمان حتما باید حساب شهروندی خودرا معادل مبالغ اعلام شده باتوجه به نوع معاینه فنی تا تارخ  ۱۳۹۹/۰۱/31 در سایت my.tehran.ir شارژنمایید.

۲- همکارانی که به طور کامل در هفته وارد محدوده‌ها نمی‌شوند یا بعبارتی تعدا روزهای کمتری  تردد دارند نیز بهتر است همانند نکته ۱ عمل نمایند وشخصا ازسایت شهرداری بصورت روزانه یا هفتگی خرید آرم ترافیک نمایند

کلام پایانی

با مقایسه پرداختی های خود درسال جاری با قیمت اعلام شده جهت سال ۹۹ مناسبترین روش تردد را انتخاب نمایید

معاونت رفاهی تهران بزرگ

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

محمد رضا صفاریان پور شنبه, 30 فروردین,1399 07:37
این جانب محمدرضاصفاریان پور به شماره نظام پزشکی92386
درخواست صدور طرح ترافیک را دارم
اسماعیل مغانلو چهارشنبه, 03 اردیبهشت,1399 18:21
سلام لطفا با توجه به تعطیلی مطب و بیمارستان و درمانگاه ومحدویت های دریافتی مالی مانند سال گذشته تدریجی از حساب شهروندی برداشت نمایید تا خدمتی در جهت تکریم به مدافعین سلامت کنید