جمعه، 10 فروردین 1403

دانشمندان کره جنوبی موفق به تهیه نقشه ژن کرونا شدند

  • 23 فروردین 1399
  • 08:17
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
دانشمندان کره جنوبی موفق به تهیه نقشه ژن کرونا شدند

گروهی از دانشمندان کره جنوبی موفق به تهیه نقشه ژن ویروس کرونا شده اند که می تواند در ساخت واکسن و تشخیص بهتر این ویروس بسیار موثر باشد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ یونهاپ روز شنبه به نقل از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی اعلام کرد یک تیم از محققان موسسه علوم در این زمینه با این مرکز همکاری داشته اند و نقشه ژن کرونا را با وضوح بسیار بالا تهیه کرده اند.

این مرکز خاطر نشان کرده است این دستاورد می تواند برای شناخت اینکه ویروس چگونه تکثیر می شود و از سیستم دفاعی بدن می گریزد ، کمک کند.

با تهیه این نقشه محققان کره ای به این نتیجه رسیده اند که در آینده می توان تشخیص های قانع کننده تر و قطعی تری از ویروس کرونا داشت و ویژگی های بیشتری از ویروس را شناسایی کرد.

دانشمندان کره جنوبی می افزایند که آنها نقشه را از "زنون آر ان آ " ویروس کرونا که قابلیت تکثیر به این ویروس می دهد تهیه کرده اند.

محققان تاکید کردند ویروس ها شاید بخودی خود باز تولید نداشته باشند اما وقتی وارد منطقه ای از سلول های بدن می شوند که جای مناسبی برای آنها به حساب می آید ، تکثیر شروع می شود و ژنوم های "آر ان آ " کوچکتری سلول ها را آلوده می کند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.