جمعه، 10 فروردین 1403

جای خالی دستورالعمل چگونگی فعالیت مطب ها در شرایط همه گیری کووید19

جای خالی دستورالعمل چگونگی فعالیت مطب ها در شرایط همه گیری کووید19
در هجدهمین جلسه ستاد مرکزی مدیریت اپیدمی کرونا با توجه به عدم ابلاغ دستورالعمل چگونگی فعالیت مطب های بخش خصوصی از سوی وزارت بهداشت، که صدور دستورالعملهای مختلف توسط دانشگاههای علوم پزشکی استانها و عدم وجود وحدت رویه در کشور را در پی داشته است، با توجه به مذاکرات انجام شده بر ضرورت پیگیری مجدد این مهم تاکید شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ در هجدهمین جلسه ستاد مرکزی مدیریت اپیدمی کرونا که با حضور رئیس کل و معاونان و مدیران سازمان نظام پزشکی تشکیل شد ؛ افزایش هزینه های تحمیلی به مراکز بخش خصوصی (من جمله بیمارستانها) به دلیل شرایط همه گیری کووید 19 بود. در این جلسه احتمال ورشکستگی مراکز درمانی خصوصی به عنوان یک بحران برای آینده نظام سلامت و راهکارهای موجود مورد بررسی قرار گرفت. از این راهکارها می توان به موارد زیر اشاره نمود: تامین اقلام حفاظتی توسط وزارت بهداشت برای موسسات بخش خصوصی به صورت رایگان یا به قیمت تمام شده، احصای هزینه های افزوده شده در دوره همه گیری فعلی و اتخاذ تصمیمات در خصوص چگونگی ارایه اقدامات حمایتی جهت ادامه حیات مراکز بخش خصوصی.
از دیگر مباحث مورد توجه در این جلسه تامین اقلام بهداشتی و حفاظتی مطب ها و مراکز درمانی خصوصی از سوی وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت درکشور بود و بر ادامه پیگیری ها تاکید شد.

گزارش تصویری

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.