پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پایتخت شبیه کرونازده‌ها نیست/مراجعات مردم برای انجام کارهای عقب مانده

  • 17 فروردین 1399
  • 09:07
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
پایتخت شبیه کرونازده‌ها نیست/مراجعات مردم برای انجام کارهای عقب مانده

اگرچه فروردین امسال شیوع کرونا، تعطیلاتی متفاوت را برای بسیاری از ایرانی‌ها رقم زد، اما امروز بعنوان اولین روز کاری سال، کاملا شبیه شانزده فروردین سالهای گذشته آغاز و قاب شد.

گزارش میدانی خبرگزاری مهر از وضعیت پایتخت در شرایط بحرانی کرونا را در ذیل می خوانید:

به گزارش خبرنگار مهر، فروردین امسال در ایران به هیچ عنوان مشابه سالهای گذشته نبود. تعطیلاتی همراه با قرنطینه برای مردم ایران رقم خورد تا بلکه سرعت شیوع ویروس کرونا را کم کند. در این میان، بسیاری از شهروندان ترجیح دادند تا عید را تماماً در خانه بمانند تا بلکه روزهای آرامتری را در ماههای آینده تجربه کنند.

اما امروز شنبه ۱۶ فروردین که مطابق با تقویم عادی، باید اولین روز کاری رسمی سال ۹۹ آغاز می‌شد و انتظار می‌رفت تحت تأثیر شیوع کرونا، ترددها همچنان محدود باشد، فضایی دور از انتظار در پایتخت رقم خورد. ترافیک همچون روزهای عادی سنگین و عبور و مرورها همچون سال‌های گذشته پرازدحام. بسیاری از شهروندان برای انجام کارهای اداری خود روانه اداره‌ها شده اند و بانک‌ها نیز روز نسبتاً شلوغی را پشت سر می‌گذارند.

گزارش‌های میدانی خبرنگار مهر حاکی از آن است که جلوی بسیاری از ادارات و وزارتخانه‌های اقتصادی نیز ارباب رجوع به تعداد قابل توجهی در صفوفی متراکم ایستاده اند تا بلکه بتوانند وارد شده و کار خود را انجام دهند.

برخی از کسبه نیز که باید طبق اعلام ستاد ملی کرونا فعالیت شأن را متوقف کرده باشند، در مغازه خود حضور دارند و بصورت تلفنی سفارش می‌گیرند و با پیک سفارش‌ها را برای مشتریان ارسال می‌کنند.

این در حالی است که مطابق با اعلام ستاد ملی کرونا، همچنان محدودیت‌های اعلام شده قبلی برای ادارات و تردد مردم در سطح شهر، ادامه دارد و بسیاری از مغازه‌ها و صنوف نیز اجازه بازگشایی واحدهای کسب خود را ندارند.

گزارش میدانی خبرنگار مهر از بانک‌ها نیز حاکی است در بسیاری از شعب بانک‌ها ازدحام جمعیت وجود دارد و بسیاری از مردم برای رسیدگی به امور بانکی خود به بانک‌ها مراجعه حضور کرده اند.

انتهای پیام

 

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.