جمعه، 10 فروردین 1403

هرچه زودتر راهبرد کشوری «پروژه خروج» از وضعیت اپیدمی کرونا به وضعیت پایدار طراحی و در دسترس قرار گیرد

 هرچه زودتر راهبرد کشوری «پروژه خروج» از وضعیت اپیدمی کرونا به وضعیت پایدار طراحی و در دسترس قرار گیرد
همه گیری ویروس کرونا عملاً باعث تعطیلی بسیاری از مطب ها در سراسر کشور شد و همکاران ما ترجیح دادند ادامه خدمات خود را در فیلد و بیمارستان ها تقدیم مردم کنند این در حالی است که بسیاری از بیماران از جمله بیماران قلب و عروق، دیابتی، سرطانی و نیاز مبرم به بررسی های دوره ای دارند و همه آنها اکنون از یک سو نگران بیماری اصلی و زمینه ای خود هستند و از دیگر سو نگران کرونا! بالاخره این بیماری دیر یا زود با توانمندی جامعه پزشکی و همکاری مردم کنترل خواهد شد و وظیفه همه ماست که از همین امروز در مورد شرایط خروج از این مرحله سیاستگذاری و برنامه ریزی کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در جلسه اضطراری رییس کل نظام پزشکی و معاون درمان وزارت بهداشت که صبح امروز به دعوت سازمان نظام پزشکی تشکیل شد، دکتر ظفرقندی با تاکید به شاخص رشد کرونا در آمار وزارت بهداشت، ماندگاری ویروس در شیب رشد و تمهیدات کشوری برای کنترل این بیماری به نگرانی مردمی برای سایر بیماری های مبتلابه خود اشاره نمود و گفت: همه گیری ویروس کرونا عملاً باعث تعطیلی بسیاری از مطب ها در سراسر کشور شد و همکاران ما ترجیح دادند ادامه خدمات خود را در فیلد و بیمارستان ها تقدیم مردم کنند این در حالی است که بسیاری از بیماران از جمله بیماران قلب و عروق، دیابتی، سرطانی و نیاز مبرم به بررسی های دوره ای دارند و همه آنها اکنون از یک سو نگران بیماری اصلی و زمینه ای خود هستند و از دیگر سو نگران کرونا! بالاخره این بیماری دیر یا زود با توانمندی جامعه پزشکی و همکاری مردم کنترل خواهد شد و وظیفه همه ماست که از همین امروز در مورد شرایط خروج از این مرحله سیاستگذاری و برنامه ریزی کنیم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه افزود باید طی هفته های بعد برای رفع دغدغه بیماران با برنامه ای مدون نسبت به گشایش مطب ها همت کنیم مبادا سلامت این بخش از بیماران در سراسر کشور به خطر افتد.

دکتر ظفر قندی همچنین اضافه کرد: اخیراً طی مکاتبات متعدد و تماس های مکرر با مسئولان اقتصادی از آن ها خواسته ایم با توجه به تعطیلی دراز مدت مطب پزشکان که اغلب جوان نیز هستند، حمایت های همه جانبه دولت را از حالت زبانی به رفتار عملی تبدیل تا دلگرمی قشری که با جان و دل مشغول خدمت به بیماران کرونایی بوده و حتی سلامتی خود را نیز به خطر انداخته اند تامین شود. 

رییس کل سازمان نظام پزشکی در پایان سخنان خود با اشاره به بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت که توزیع لوازم مصرفی حفاظت شخصی مطب های پزشکان را بر عهده نظام پزشکی گذاشته است گفت: از یک سو مسئولیت بزرگ توزیع لوازم مصرفی حفاظت شخصی نظیر ماسک، مواد ضد عفونی دست و سطح را به عهده نظام پزشکی گذاشته اید و از دیگر سو مراجعات مکرر همکاران ما به سازمان غذا و دارو علی رغم اختصاص سهمیه 100 هزار ماسک روزانه طی چند هفته گذشته فقط منجر به دریافت فقط 35 هزار ماسک شد. 

در این جلسه دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت نیز ضمن تقدیر از جامعه پزشکی که طی چندماه گذشته با تمام وجود و خطر به ارائه خدمت پرداخته اند گفت:  یکی از بزرگترین پروژه های آینده همه ما، « پروژه خروج از اپیدمی کروناست». طبیعی است که از اولین اقداماتی که در این پروژه باید سیاستگذاری و سریعتر اعلام شود چگونگی گشایش  همه مطب ها  خواهد بود که قطعاً با کارگروه مشترک با سازمان نظان پزشکی طی روزهای آتی اعلام خواهد شد. تامین سلامتی ملت ایران فقط کرونا نیست و بیماری های دیگر هم تهدید کننده محسوب می شوند که با ارائه برنامه به زودی دغدغه این بیماران برطرف خواهد شد.

وی همچنین به این مهم اشاره کرد که برای اقدامات اولیه می توان از بیمارستان های خصوصی نیز برای آزادسازی همه فعالیت ها آغاز نمود که در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد. در بخش دولتی هم می توان با فروکش کردن آمار مبتلایان به کرونا به بیمارستان های کمتر درگیر هم تبدیل تا خدمات قبلی به مرور و در زمان کوتاهی به روال عادی بازگردد. البته در همه موارد رعایت پروتکل « فاصله گذاری اجتماعی» الزامی خواهد بود چرا که همه خدمات باید بدون هرگونه تجمعی مردمی صورت پذیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که طی چند روز آینده معضل نرسیدن لوازم مصرفی مطب ها حل و فصل شود.

 

گزارش تصویری

پایان خبر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

حسین پاریزی ﺳﻪشنبه, 12 فروردین,1399 23:53
سلام. سوال: آیا انشالله بعداز فروکش کردن شیب منحنی مبتلایان به کرونا، برای بازگشائی مطب های دندانپزشکی، پروتکل خاصی از سوی سازمان ارائه خواهد شد یا اینکه جامعه دندانپزشکی ایران متولی این کار خواهد بود یا اینکه اصلاً هیچ ارگانی مسئولیت نداشته و هرکس هرکار خواست طبق سلیقه ی خودش انجام می دهد؟!!!!
عقلانی اینست که یک ارگان بالادست، دایره ی علمی جامعه دندانپزشکی ایران را موظف به تهیه ی یک چارجوب جهت معاینه و درمانهای دندانپزشکی بمنظور پیش گیری از ایجاد یک موج جدید بیماری کووید19 بنماید.
در آنصورت مکلف نمودن تمامی مراجع درمانی دندانپزشکی به رعایت چارچوب مذکور الزامی می نماید.

با سپاس فراوان
دکترحسین پاریزی