پنجشنبه، 9 فروردین 1403

انتقال بیماران کرونایی فرانسه به بیمارستان‌های آلمان و سوئیس

  • 11 فروردین 1399
  • 11:48
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
انتقال بیماران کرونایی فرانسه به بیمارستان‌های آلمان و سوئیس


«اَملی دو مونشالَن» وزیر امور اروپایی فرانسه به رادیو «فرانس انتِر» گفته حدود ۸۰ بیمار فرانسوی مبتلا به کرونا در آلمان، سوئیس و لوکزامبورگ بستری شده اند.


 

به نوشته یورونیوز، ۸ بیمار فرانسوی و ایتالیایی مبتلا به کووید ۱۹ روز شنبه به بیمارستان های آلمان انتقال داده شدند؛ ۶ نفر از اینها از منطقه «لومباردی» که بدترین منطقه ایتالیا از نظر ابتلا است وارد «کلن» و به بیمارستان های این شهر، «بن» و «بوخوم» اعزام شدند.

ایتالیا تاکنون ۱۰هزار و ۷۷۹ نفر فوتی ناشی از ابتلا به کرونا داشته است. تاکنون ۹۷هزار و ۶۸۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند. ایتالیا پس از چین با ۱۴۲هزار و ۷۳۵ مبتلا دومین کشور از این نظر در جهان است.

در حالی که چین تا به این لحظه تنها ۲هزار و ۴۸۸ نفر فوتی ناشی از کرونا را اعلام کرده است ایتالیا ۵ برابر این میزان تلفات را داشته است.

شرایط بحرانی ایتالیا از نظر ابتلا و بویژه میزان مرگ و میر منجر به ارسال کمک هایی از طرف دیگر کشورها شد. بنا به اعلام کمیسیون اروپا در اوایل هفته جاری، اتریش، فرانسه و آلمان میلیون ها ماسک و همچنین لباس های محافظ را به ایتالیا ارسال کرده اند.

به نوشته یورونیوز، همچنین ۲ بیمار دیگر از «متز» واقع در شرق فرانسه به شهر «اِسن» از طریق پرواز انتقال یافتند.

مناطق شرقی فرانسه بیش از دیگر مناطق این کشور تحت تاثیر این بیماری همه گیر قرار گرفته است و ده ها  بیمار از بیمارستان های اشباع شده از مبتلایان به کرونا در آن مناطق به دیگر مناطق مجهز در سراسر کشور و در درجه نخست به واسطه بالگردها و قطارها انتقال داده شده اند.

در این ارتباط «فرانس ۲۴» روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: روز یکشنبه، فرانسه بیشترین میزان تخلیه بیماران مبتلا به کرونا از بیمارستان های مناطق شرقی این کشور به دیگر مناطق که کمتر آلوده هستند را انجام داد و از آنجایی که مقامات این کشور نسبت به موارد جدید ابتلا در روزهای آینده هشدار داده اند تلاش ها برای آزادسازی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها را مضاعف کرده است.

این رسانه فرانسوی از انتقال ۳۶ بیمار توسط دو قطار پرسرعت از «مولوز» و «نانسی» به بیمارستان های واقع در سواحل غربی این کشور که شیوع کرونا در این مناطق محدود بوده است خبر داد.

فرانس ۲۴ افزود: تخلیه این بیماران در حالی صورت گرفت که آلمان برای نخستین بار هواپیماهای نظامی خود را به «استراسبورگ» فرستاد تا ۲ بیمار را از آنجا به «اولم» آلمان منتقل کنند.

همچنین نیروی هوایی آلمان در حساب توئیتری خود اعلام کرده یکی از هواپیماهای این کشور، ۲ بیمار را از «استراسبورگ» واقع در شرق فرانسه، به «اولم» از شهرهای ایالت «بادن-وورتمبرگ» در جنوب غربی آلمان انتقال داده است. دیگر شهرهای آلمان هم از بیماران فرانسوی و ایتالیایی مبتلا به کرونا استقبال کرده اند.

«فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه از آلمان به خاطر اعلام آمادگی برای مراقبت از مردم فرانسه و نیز تجسم همبستگی بیشتر تشکر و در عین حال اعلام کرد که برخی از بیماران از شهر «مولوز» فرانسه به سوئیس منتقل شده اند.

در فرانسه تا این لحظه، ۴۰هزار و ۱۷۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷هزار و ۲۰۲ نفر هم بهبود یافته اند.

فرانسه یکشنبه شب اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲ نفر در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت فرانسه با مرگ این تعداد، آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در این کشور به ۲ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

روز گذشته مرگ یکی از مقامات پیشین فرانسه هم بر اثر ابتلا به کرونا اعلام شد؛ «پاتریک دوجیان» ۷۶ساله در زمان ریاست‌جمهوری «نیکولا سارکوزی» وزیر و مشاور دولت او بود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.