پنجشنبه، 9 فروردین 1403

پزشکان چک:

نزدیک به ۸۰ درصد از کیت‌های چینی تست کرونا درست کار نمی‌کنند

  • 09 فروردین 1399
  • 09:58
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
نزدیک به ۸۰ درصد از کیت‌های چینی تست کرونا درست کار نمی‌کنند
نزدیک به ۸۰ درصد از کیت‌های تست سریع کرونا که جمهوری چک از چین خریده است، درست کار نمی‌کنند و این خبر از سوی متخصصانی اعلام شد که استفاده از این کیت‌ها را در مراکز بهداشتی جمهوری چک آغاز کرده‌اند.


 

در پی شیوع ویروس کرونا، چمهوری چک ۳۰۰ هزار کیت تست سریع کرونا از چین خرید و در قبال آن نیز مبلغ ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار یورو پرداخت کرد.

اما به گفته تیم‌های پزشکی چک، این کیت‌ها که نتایج آزمایش را در زمانی کمتر از پانزده دقیقه نشان می‌دهند، نمی‌توانند وجود عفونت را در مراحل اولیۀ آلودگی بیمار به کرونا تشخیص دهند و به همین دلیل نتایج تست‌ها را گاه به اشتباه مثبت و گاه منفی نشان می‌دهند.

از جمله پزشکانی که در استفاده از این کیت‌ها دچار مشکل شده‌اند، متخصصان دانشگاه استراوا در شرق جمهوری چک بوده‌اند.

آنها می‌گویند که در ۸۰ درصد موارد استفاده از این کیت‌های آزمایش سریع، نتایج مثبت یا منفی که به دست آمده، در آزمایش‌های طولانی‌تر و دقیق‌تر رد شده است و به دلیل درصد خطای بالای این کیت‌ها، نتایج به دست آمده قابل اعتمال نیست.

با این وجود برخی از رسانه‌های جمهوری چک می‌گویند که پیش از این به تیم‌های پزشکی هشدار داده شده بود که این کیت‌ها احتمالا در مراحل اولیه ابتلای بیمار به کرونا قادر به تشخیص عفونت نخواهند بود.

در این رابطه سندی نیز از سوی انستیتو ملی بهداشت عمومی چک منتشر شد که نشان می‌دهد استفاده از این کیت‌ها برای انجام آزمایش‌های سریع در هفته‌های اول آلودگی مناسب نیست.

به عبار دیگر این کیت‌ها نمی‌توانند ویروس کرونا را در پنج تا هفت روز اول آلودگی تشخیص دهند زیرا بدن فرد مبتلا، هنوز شروع به ساختن پادتن‌های لازم در خون برای مبارزه با ویروس را نکرده است. این در حالی است که کیت‌های آزمایش‌ سریع تنها با شناسایی پادتن موجود در خون می‌توانند کارشان را به درستی انجام دهند.

بر این اساس انستیتوی ملی بهداشت عمومی چک به پزشکان توصیه کرده است که از این کیت‌ها پس از پایان دوره قرنطینه ۱۴ روزه استفاده کنند تا به نتایج قابل اعتماد دست یابند.

منبع : یورونیوز

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.