پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ایرباس برای کسب درآمد بیشتربا وجود کرونا فعالیتش را از سرگرفت

  • 05 فروردین 1399
  • 08:38
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
ایرباس برای کسب درآمد بیشتربا وجود کرونا فعالیتش را از سرگرفت


گروه ایرباس به منظور کسب درآمد بیشتر و تقویت نقدینگی خود برای آنچه مقابله با پیامدهای اقتصادی بحران بی سابقه ناشی از شیوع ویروس کرونا خواند، فعالیت های خود را در اسپانیا و فرانسه از سرگرفت.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه ایرباس فعالیت هایش را با اتخاذ «تدابیر بهداشتی» آغاز کرده است.

«گیوم فیوری» رئیس اجرائی گروه ایرباس روز دوشنبه با بیان اینکه «باورداریم که فعالیت های ما برای حفاظت ازآینده ایرباس است»، گفت که فعالیت های خود را بعد از بحرانی که حمل و نقل هوایی را فلج و زنجیره لجستیک را تهدید کرده است از سرگرفته ایم.

گروه صنایع هواپیمایی اروپا اعلام کرد که درصدد دستیابی به خط سرمایه گذاری و مالی جدید برای افزایش نقدینگی خود از ۲۰ میلیارد یورو به ۳۰ میلیارد یورو است.

این گروه، چندین سناریو عملیاتی از جمله تدابیری را با هدف کاهش نیازهای نقدینگی خود به منظور فعال کردن آن در صورت گسترش کرونا در نظر گرفته است.

ایرباس همچنین توزیع سود سهام خود برای سال ۲۰۱۹ بین سهامداران را لغو کرده است.

شرکت ایرباس تاکید کرد که تلاش می کند فعالیت های خود را حتی در« یک وضعیت بحران گسترده و ادامه دار» با حفظ خط تولید ، مدیریت انعطاف پذیر سفارشات، پشتیبانی از مشتریان خود وتضعیف انعطاف پذیری مالی عملکردهای خود ادامه دهد.

رئیس اجرایی ایرباس درکنفرانس ویدئویی با خبرنگاران گفت: صنعت هواپیماسازی درگذشته بحران هایی را پشت سرگذاشته اما روشن است که شرکت های مرتبط با حمل و نقل هوایی این بار در برابرسقوط گسترده تقاضا و کاهش  پروازها بسیار آسیب پذیر هستند.

گروه ایرباس روز دوشنبه تولید جزئی خود را درفرانسه و اسپانیا و تنها بعد از چهار روز از تعلیق فعالیت هایش برای تضمین شرایط بهداشتی کار کارگران از سرگرفت.

**الگوی چینی

ایرباس اعلام کرد که فعالیت هایی را برای تولید از سرگرفته که مطابق با شرایط جدید بهداشتی و ایمنی برای ایجاد نظافت ، سلامتی و مسافت ایمن باشد.

گیوم فیوری گفت که ایرباس از الگوی سایت تولیدش درتیانجین درنزدیکی پکن پایتخت چین استفاده کرده به طوریکه هیچ کارگری به ویروس کرونا مبتلا نشود و بتواند این بحران را مدیریت کند.

خط مونتاژ نهایی هواپیمای A۳۲۰ یک هفته دیگر هم بعداز تعطیلات به مناسبت سال نو چینی بسته شد.

رئیس اجرائی ایرباس اعلام کرد که امروز دوشنبه تولید به حالت عادی برگشته است.

وی تاکید کرد که با وجود فروپاشی حمل ونقل هوایی جهانی به دلیل محدودیت در رفت و آمدها ، ایرباس امروز خواستار حمایت مستقیم دولت ها نیست.

فیوری درعین حال خواستار «حمایت قوی از کل سیستم حمل و نقل هوایی شد» به ویژه شرکت های هوپیمایی خسارت دیده تا ضمن حفظ بقای خود بتوانند با پایان یافتن بحران کرونا فعالیت هایشان را از سربگیرند.

رئیس اجرایی ایرباس به « لغو سفارشات » اشاره ای نکرد اما پیش بینی کرد که « اکثریت بسیار بزرگی از شرکت ها به دنبال تأمین موقعیت خود در کوتاه مدت هستند تا بتوانند پس از بحران اوضاع خود را بهبود بخشند».

در پایان ماه فوریه، فهرست سفارش های ایرباس شامل ۷۶۷۰ هواپیما از جمله ۶۲۰۹ هواپیما A۳۲۰  میان برد بود.

از طرف دیگر، ایرباس درابتکارهمبستگی با حضورچندین گروه عمده برای پرکردن کمبود ماسک صورت شرکته و از چین دو میلیون ماسک پزشکی خریده و با هواپیمای آزمایشی A۳۳۰-۸۰۰ به تولوز فرانسه منتقل کرده است تا در اختیار دولت های فرانسه و اسپانیا قرار گیرد.

تعداد کارمندان ایرباس در سال ۲۰۱۹ به ۱۳۵ هزارتن در سراسر جهان و گردش مالی آن به ۷۰ میلیارد یورو رسید.

جلسه مجمع عمومی شرکت ایرباس در تاریخ ۱۶ ماه مه در آمستردام هلند برگزارمی شود اما از سهامداران خود خواسته است که حضوری شرکت نکنند.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.