جمعه، 10 فروردین 1403

نگرانی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران بابت بازگشت مسافران نوروزی

  • 01 فروردین 1399
  • 20:51
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
نگرانی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران بابت بازگشت مسافران نوروزی
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا، گفت: نگرانی اصلی ما کسانی هستند که بیماری را جدی نگرفته‌اند و به سفر رفته‌اند، بازگشت این افراد می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی؛ دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه بیمارانی که اکنون از استان تهران به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند کسانی هستند که در دوره پایانی نهفتگی بیماری قرار دارند، اظهار کرد: در بیماری کووید ۱۹ دوره نهفتگی از روز سوم تا چهاردهم است و به طور متوسط روزهای پنجم تا هفتم بیشترین میزان بروز علائم بالینی را شاهد هستیم.

وی افزود: مراجعین امروز ما به مراکز درمانی همان افرادی هستند که علی‌رغم هشدارهای ما در روزهای گذشته در تماس با افراد و یا محیط‌های آلوده بوده‌اند. از این رو علی‌رغم کاهش ترددها در تهران و  کاهش جمعیت موقت شهر، سیر بیمارانی که در روزهای پر تراکم به کروناویروس مبتلا شدند، اکنون شاهد بروز علائم خود خواهند بود و روند ابتلا افزایشی می‌شود. این روند تا دو یا سه روز آینده نیز به همین شکل خواهد بود.

زالی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با جدی نگرفتن این ویروس مرگ‌بار و رفتن به سفرهای نوروزی خود و اطرافیانشان را در آستانه مرگ قرار می‌دهند اما، باید در نظر بگیرند با اینکه بخش زیادی از مبتلایان علائم خفیفی دارند از سوی دیگر بخش دیگر آنها ممکن است علائم بسیار جدی را شاهد باشند.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.