جمعه، 10 فروردین 1403

نبود تجهیزات حفاظتی برای پزشکان در بخش سرپایی/مسئولین پاسخگو نیستند

نبود تجهیزات حفاظتی برای پزشکان در بخش سرپایی/مسئولین پاسخگو نیستند

رئیس انجمن پزشکان عمومی در نامه ای خطاب به دکترظفرقندی با اشاره به نبود مواد و لوازم حفاظت شخصی، ازجمله ماسک و الکل در بخش سرپایی خصوصا برای پزشکان عمومی و متخصصین عفونی، داخلی، اطفال و... که اولین سطح مراجعه مستقیم بیماران در اپیدمی کرونا محسوب می‌شوند، گفت: متاسفانه این مهم به طرز شگفت‌آور و عامدانه‌ای از سوی مسئولین بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی متن نامه به شرح ذیل است:

 

جناب آقای دکتر ظفرقندی

رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

موضوع : تامین لوازم و مواد حفاظت شخصی از مجاری غیردولتی

با سلام و احترام،

پیرو مذاکرات و مکاتبات قبلی مبنی بر نبود مواد و لوازم حفاظت شخصی، ازجمله ماسک و الکل در بخش سرپایی خصوصا برای پزشکان عمومی و متخصصین عفونی، داخلی، اطفال و... که اولین سطح مراجعه مستقیم بیماران در اپیدمی کرونا محسوب می‌شوند، متاسفانه این مهم به طرز شگفت‌آور و عامدانه‌ای از سوی مسوولین بی‌پاسخ مانده است. امید به کمک‌های دولتی برای جامعه پزشکان عمومی متصور نیست و به ناچار به صورت فردی یا از طریق شعب انجمن در صدد تهیه مایحتاج مذکور برآمده‌ایم، هر چند که در برخی از استان‌ها نوشداروی بعد از مرگ سهراب است و تعدادی از همکاران در این میدان مبارزه با بی‌توجهی مسوولین، مبتلا و یا جان خود را فدا کردند. اما گسترش فاجعه‌بار این بیماری می‌رود تا دیگر عزیزان را بیمار و از مسیر خدمت محروم کند، که نهایتی جز بی‌پناهی مردم در بر نخواهد داشت.

1.         متاسفانه با دستورات صادره، مجاری تهیه و ارسال این مواد در نقاط مختلف کشور مسدود شده است و در ورودی استان‌ها به نفع وزارت بهداشت ضبط و به دانشگاه‌های علوم پزشکی تسلیم می‌شود. خواهشمند است در اسرع وقت به این مهم رسیدگی تا امکان دستیابی هرچه سریعتر این همکاران خدوم به مواد و اقلام مورد نیاز فراهم شود. پیشنهاد می‌شود در قرارگاه کنترل و مراقبت کرونا کووید-۱۹ این مشکل مطرح و ضمن پرهیز از هرگونه تشریفات اداری برای صدور مجوز از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی، امکان صدور مجوز از سوی سازمان‌های نظام پزشکی شهرستان‌ها یا انجمن‌های پزشکی فراهم شود.

2.         بسیاری از همکاران دلسوز شاغل در خارج از کشور آمادگی و تمایل به ارسال این گونه کمک‌ها را به انجمن پزشکان عمومی ایران دارند که با توجه به شرایط فعلی انتقال این کمک‌ها به کشور نیاز به مجوز ارگان‌های مختلف به خصوص وزارت بهداشت دارد. بدیهی است که وجود شرایط مشابه برای سایر انجمن‌ها و همچنین سازمان نظام پزشکی کشور مستوجب اتخاذ رویه‌ای تسهیل شده و قابل اعتماد برای خیرین همکار در خارج کشور است. خواهشمند است در این زمینه نیز روشی مناسب اتخاد شود.

جناب آقای دکتر ظفرقندی، جنابعالی با اختیارات قانونی و با حضور رسمی در تشکیلات تصمیم‌گیر نظام سلامت به عنوان مرجعی ارزشمند در پایمردی برای حصول مطالبات جامعه پزشکی محسوب می‌گردید و امید است که در این بحران ملی نقش سازمان نظام پزشکی امیدوار کننده باشد. ضمنا به منظور حفظ اعتماد پزشکان عمومی کشور و آگاهی از حصول نتیجه یا عدم نتیجه از پیگیری‌های انجام شده، خواهشمند است پاسخ این گونه مکاتبات به گونه‌ای شفاف برای انتقال به جامعه پزشکی کشور و شناخت بیشتر از رویه فکری مقامات مسوول امر به ارسال گردد.

قبلا از عنایت جنابعالی قدردانی می شود.

دکتر عباس کامیابی 

رئیس انجمن 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.