پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اتهام ناروا به شرافت حرفه پزشکی/مسببین پخش اخبار جعلی تنبیه شوند

اتهام ناروا به شرافت حرفه پزشکی/مسببین پخش اخبار جعلی تنبیه شوند
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی درنامه ای خطاب به دکتر طفرقندی؛ خواستار شکایت علیه مسببین پخش اخبار جعلی علیه شرافت جامعه پزشکی شد.

همکار گرامی جناب آقای دکتر ظفرقندی
رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
با سلام و درود فراوان
احتراماً ، ضمن عرض خسته نباشید و تقدیر و بزرگداشت تلاشهای حضرتعالی و سایر همکاران سازمان نظام پزشکی ، که دوش به دوش پزشکان ، پرستاران ، و کلیه کارشناسان و کارکنان مراکز بهداشتی - درمانی دولتی و خصوصی ، پرتلاش و ایثارگر در سنگر دفاع از سلامتی مردم و مقابله با بیماری کووید – 19 از هیچ تلاشی فروگزار نبوده اید ، به استحضار می رساند : چنانچه در موضعگیری رسمی سازمان نظام پزشکی بدان پرداخته شده ، اخیراً، بار دیگر در رسانه " ملی" (سیمای ج . ا. ا ) برنامه خبری پخش و با کمال تاسف مسئولیت احتکار و جنایت در بازار ملزومات بهداشتی و حفاظت شخصی ، به ناحق و به دروغ بر عهده " پزشک " گذاشته شده و برخلاف پیام های دوگانه مقام معظم رهبری و ابراز لطف و مرحمت آحاد مردم فهیم و شریف ایران  در تقدیر از زحمات جامعه پزشکی و کلیه فعالین عرصه بهداشت و درمان ، مطابق با رویه سابق رسانه ملی سعی شده در این برنامه عقده گشائی کرده و بار دیگر بدون هیچ دلیل واقعی ، اتهام ناروا به شرافت حرفه پزشکی وارد کنند.
لذا بدینوسیله پیرو مکاتبه هیات رئیسه مجمع عمومی با ریاست محترم شورای نظارت بر صدا و سیمای ج . ا. ا با شماره   2764/20/100/1398  مورخ  11/03/1398  و نیز بر مبنای پاسخ آن شورای محترم با شماره   31664/98 مورخ 14/05/98  ، که مقرر بود در همان کانال رسانه ملی به همان میزان وقت که مصروف اهانت به جامعه پزشکی شده بود، در اختیار این سازمان قرار بگیرد ولی متاسفانه اجرائی نشد. از آن مقام محترم خواستار است : شکایت مجددی خطاب به ریاست محترم شورای نظارت بر صدا و سیمای ج. ا.ا تنظیم و در اجرای اصل 175 قانون اساسی ، با تکیه بر اختیارات این شورای محترم ، درخواست دیگری و تنبیه و جریمه مسببین پخش چنین اخبار جعلی ارائه گردد . ضمناً مستدعی است دستور بفرمائید روابط عمومی سازمان فایل برنامه خبری مربوطه را همراه با کانال پخش و تاریخ و ساعت مربوطه خدمتتان ارائه نمایند تا پیوست شکایت فوق باشد.
دکتر عباس آقازاده

رئیس مجمع عمومی

گفتنی است پیش از این نیز مکاتباتی در جهت تذکر و پیگیری قانونی درمورد سیاستگذاران برنامه هایی که حرفه پزشکی را زیر سوال می برند ؛ انجام شده بود که در پیوست موجود است.

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.