ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

استراحتگاه‌های بیمارستانی راه‌اندازی شد

استراحتگاه‌های بیمارستانی راه‌اندازی شد
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: استراحتگاه‌های بیمارستانی به منظور خالی شدن تخت‌های بیمارستانی برای بیماران نیازمند و تأمین سلامت کامل برای افرادی که از نظر جسمانی در دوران نقاهت به سر می‌برند و همچنین کسانی که امکان قرنطینه در منزل ندارند، راه‌اندازی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ ابراهیم متولیان با بیان این که از امروز ۱۷ اسفند ماه فعالیت استراحتگاه های بیمارستانی در نقاط مختلف آغاز می شود؛ بیان کرد : هدف از ایجاد این استراحتگاه ها تأمین و خالی کردن تخت های بیمارستانی برای بیماران اورژانسی و افرادی است که از نظر درمان و خدمات پزشکی در اولویت قرار دارند.
وی اظهار داشت: با توجه به شیوه ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان و با توجه به ظرفیت محدود مراکز درمانی، بسیاری از افرادی که از نظر پزشکی و خدمات درمانی در اولویت قرار دارند به بیمارستان های مربوطه منتقل شده و کسانی که از نظر جسمانی روبه بهبود هستند و در دوران نقاهت به سر می برند تا رسیدن به مرحله سلامت کامل به استراحتگاه های بیمارستانی منتقل می شوند.
متولیان ادامه داد: بیماران منتقل شده به استراحتگاه های بیمارستانی در شرایط مساعد تحت نظر پزشکان و پرستاران دوران نقاهت خود را به پایان می رسانند. این افراد آن دسته از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ هستند که درمان شده و اکنون در دوران نقاهت به سر می برند.

به گفته وی، آن چه بسیج جامعه پزشکی کشور با تأسیس این استراحتگاه های بعد از بیمارستان در نظر گرفته، کامل شدن دوره درمان مبتلایان بهبود یافته ویروس کروناست که باید بقیه دوران نقاهت خود را در محیطی ایزوله سپری کنند.


متولیان خاطرنشان کرد : تجهیز و ارائه انواع خدمات هتلینگ برای استراحتگاه های بیمارستانی از سوی بسیج محلات سپاه پاسداران انجام می شود ضمن این که تأمین نیروی انسانی و ارائه خدمات درمانی توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تحت پروتکل درمان ویروس کرونا صورت می گیرد.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.