پنجشنبه، 9 فروردین 1403

برگزاری جلسه روزانه ستاد مقابله با کرونا در سازمان نظام پزشکی

جلسه روزانه ستاد مقابله با کرونا در مورخه 14 اسفندماه 1398 در سازمان نظام پزشکی برگزار شد. این جلسه با ریاست دکتر ظفرقندی و حضور معاونان سازمان برگزار شد.
در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت سلامتی معاونت فنی و نظارت سازمان و نیز مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان که مبتلا به کرونا ویروس شده‌اند ارائه شد و سپس در حوزه‌های مختلف عملکردی از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده گزارش ارائه شد:
1- در خصوص تست آنلاین احتمال ابتلا به بیماری کرونا که توسط سازمان نظام پزشکی طراحی و اجرا شده و بیش از 5.5 میلیون نفر به سئوالات این پرسشنامه پاسخ داده‌اند، دکتر سلیمی معاونت آموزشی و پژوهشی گزارش مبسوطی از رایزنی‌ها با وزارت ارتباطات و نیز وزارت بهداشت و جلوگیری از موازی کاری ارائه دادند و اعلام شد که پشتیبانی علمی، ارائه الگوریتم تشخیصی و سایر اقدامات آموزشی توسط سازمان نظام پزشکی انجام و در بقیه امور هم در صورت نیاز این سازمان آماده کمک رسانی به این طرح ملی خواهد بود.
2- در خصوص پیگیری‌های انجام شده در خصوص دریافت وسایل و تجهیزات بهداشتی و حفاظتی و ایمنی فردی برای مطب‌های شخصی دکتر ظفرقندی و دکتر پورقلیچ به نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های مکرر و هماهنگی‌های متعدد انجام شده اشاره و دکتر ظفرقندی اعلام کردند نامه ای به منظور حل مشکلات در این حوزه برای وزیر بهداشت ارسال کرده‌اند. رایزنی‌هایی با مسئولان آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح و پدافند غیرعامل کشور، سازمان غذا و دارو، معاونت درمان وزارت بهداشت و سایر نهادهای تاثیرگذار انجام شده و قرار بر حل مشکل در کوتاهترین زمان وممکن است.
3- در خصوص طرح ثبت نام از پزشکان داوطلب ارائه خدمت در صف اول مبارزه با ویروس کرونا در مراکز درمانی دکتر حبیبی اعلام کردند که بیش از 800 پزشک عمومی و بیش از 230 پزشک متخصص و نیز 38 فوق تخصص و 164 دستیار تخصصی کشور برای حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حتی شهرهایی دور از محل زندگی خود اعلام آمادگی کرده‌اند که این ارقام قطعا در روزهای آتی افزایش خواهد یافت.
4- ریاست سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از کلیت جامعه پزشکی و کادر درمان کشور طی درخواستی از عموم مردم بخواهند که از تردد غیرضروری در سطح شهرها خودداری کنند و حتی الامکان در منازل خود بمانند و تا برطرف شدن همه گیری ویروس کرونا هیچ گونه مسافرتی نداشته باشند.
5- در خصوص ثبت لحظات و خاطرات روزهای ایثار و فداکاری و شجاعت اعضای کادر درمان قرار بر اعلام فراخوان از کلیه آحاد جامعه پزشکی و درمان و نیز درخواست از مراکز درمانی برای تعیین مسئول برای ثبت این لحظات به صورت فیلم، عکس و ویدئو شد

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.