شنبه، 1 اردیبهشت 1403

سومین سمپوزیوم بیماری های نوپدید و بازپدید با محور ویروس جدید کرونا و‌ بیماری کووید -۱۹ برگزار می شود.

سومین سمپوزیوم بیماری های نوپدید و بازپدید با محور ویروس جدید کرونا و‌ بیماری کووید -۱۹ برگزار می شود.
سومین سمپوزیوم بیماری های نوپدید و بازپدید با محور ویروس جدید کرونا و‌ بیماری کووید -۱۹ برگزار می شود.
گروه ایمونولوژی و بیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی بهداشت سومین سمپوزیوم بیماری های نوپدید و بازپدید با محور «ویروس کرونا و بیماری کووید 19 واقعیت ها و چالش های علمی» را برگزار می کند.
دکتر محمد حسین نیکنام مدیر گروه ایمونولوژی و بیولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی سمپوزیوم اعلام کرد که با توجه به سابقه برگزاری دو دوره قبلی در مورد ابولا و زیکا و بازخوردهای بسیار مثبت سمپوزیوم در بروزرسانی دانش و تبادل تجربه میان اساتید، متخصصین و فارغ التحصیلان رشته های حوزه سلامت تصمیم بر آن شد که سومین سمپوزیوم از سلسله سمپوزیوم های بیماری های نوپدید و بازپدید با موضوع کرونا ویروس و بیماری کووید -19 برگزار شود.  وبا توجه به حساسیت موضوع در میان پزشکان، و سوالات بسیار فراوان در این رابطه وجود دارد، لازم و ضروری دانستیم که این موضوع در این سمپوزیوم از زوایای مختلفی مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.
دکتر نیکنام افزود: باتوجه به شیوع و میزان مرگ و میر ویروس جدید کرونا ، توجه جهانی به این بیماری جلب شده و ایران نیز درگیر این مسئله است و ضروری است اساتید مجرب دانشگاه، به صورت اکادمیک و علمی  این موضوع را مورد بررسی قرار دهند. ایشان با اشاره به گروه های همکار در برگزاری سمپوزیوم گفتند:  مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان جهانی بهداشت و دیگر گروه های آموزشی مرتبط در برگزاری این سمپوزیوم همکاری صمیمانه ای را دارند و اساتیدی که برای سخنرانی و بحث و گفتگو دعوت شدند در عرصه کنترل و مقابله با کرونا فعالیت حائز اهمیتی دارند.
دکتر نیک نام گروه های هدف این سمپوزیوم را دانشجویان پزشکی، پزشکان و تمامی گروه های فعال در عرصه سلامت دانست و گفت: با توجه به گستردگی موضوعات سمپوزیوم طوری تدوین شده است که  به صورت خلاصه و جامع، آگاهی لازم و مورد نیاز درباره موضوعات پایه ویروس شناسی تا حالت های مختلف بالینی و چگونگی درمانی به صورت پانل و  پرسش و پاسخ به نحوه مقتضی ارایه شود.
وی افزود: البته زمانی که تصمیم گرفتیم این سمپوزیوم را برگزار کنیم گزارشی از ابتلا به بیماری در ایران اعلام نشده بود ولی با این حال توجه به موضوعات مهمی مانند تریاژ و آماده سازی بیمارستان و نحوه مراقبت پرستاران از بیماران نیز در مباحث سمپوزیوم مد نظر بوده است.
وی با بیان اینکه این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی است و به صورت مجازی و زنده برگزار می شود افزود: یکی از مزایای این سمپوزیوم برگزاری آن به صورت غیرحضوری و از طریق وبینار است تا امکان مشارکت حداکثری اساتید و دانشجویان در بحث ها و تبادل اندیشه فراهم گردد. علاقمندان می توانند از طریق لینک: www.webinar.tums.ac.ir/covid-19 به صورت زنده این گفتگو را مشاهده و سوالات خود را مطرح و پاسخ آن را پیگیری کنند.
برچسب ها : کرونا، آموزش
مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

شایسته نیک قدم چهارشنبه, 14 اسفند,1398 11:23
نحوه ورود انلاین رانکفتید...یالینک ورود؟؟؟؟؟؟
====
انتهای خبر این لینک نوشته شدهwww.webinar.tums.ac.ir/covid-19
سید سعید نوری خراسانی دوشنبه, 26 اسفند,1398 18:03
با سلام چرا زامان و مکان ثبت نام مشخص نیست
============================
سمینار هر روز از شبکه سلامت پخش می شود و میتوانید مشاهده کنید