جمعه، 31 فروردین 1403

تمام بیمارستان‌ها آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا شدند

تمام بیمارستان‌ها آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا شدند
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد که از پذیرش و بستری بیماران الکتیو ( غیر اورژانسی ) تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و آماده پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند.


قاسم جان بابایی در این نامه خطاب به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور نوشت: با توجه به ضرورت کنترل و مراقبت بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ضروری است از روز شنبه، کلیه بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی (به جز تک تخصصی غیرمرتبط با درمان کرونا) از پذیرش و بستری بیماران الکتیو تا اطلاع ثانوی خودداری کنند و آماده پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند.

وی ادامه داد: تمامی درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی اعم از دانشگاهی و وابسته به ارگان‌ها (نیروهای مسلح و سپاه، شهرداری، تامین اجتماعی، آموزش و پرورش) و خصوصی باید برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا فعال شوند و مکلفند به صورت تمام وقت و در صورت نیاز به صورت شبانه روزی ارائه خدمت کنند. بیمه‌های پایه و تکمیلی مکلفند پوشش هزینه‌های درمان بیماران در این مراکز را بپذیرند.

معاون وزیر بهداشت در این نامه افزود: در کلیه بیماران، کمیته ترخیص بیماران مبتلا به ویروس کرونا متشکل از رییس بیمارستان، متخصص عفونی یا داخلی، متخصص بیهوشی یا فوق تخصص ریه تشکیل شود و ترخیص بیماران بستری را بر اساس سیاست‌های مدون آن دانشگاه و دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت روزانه دو بار بررسی و تصمیم گیری کند و از ظرفیت تخت برای بیماران به نحو مطلوب بهره برداری لازم به عمل آید.

جان بابایی نوشت: در کلیه بیمارستان‌ها، کمیته مراقبت ویژه برای ارزیابی بیماران بد حال و نیازمند مراقبت ویژه متشکل از فوق تخصص آی سی یو، فوق تخصص ریه، متخصص بیهوشی، عفونی، داخلی و پرستاری بسته به ظرفیت بیمارستان تشکیل و سیر بیماری این گروه از بیماران را ارزیابی و برای ارائه خدمات متناسب با هر بیمار آماده باشند تا ارائه بالاترین سطح خدمات بر مبنای نیاز به این گروه از بیماران تامین شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: با توجه به تعطیلی خدمات الکتیو، ضمن تشکر از زحمات پرسنل زحمتکش و خدوم که با جان فشانی مشغول ارائه خدمات به بیماران عزیز هستند، انتظار می‌رود کلیه کادر درمانی (پزشک و کادر پرستاری) و پشتیبانی در تیم ارائه خدمت (بستری و سرپایی) بیماران مبتلا به ویروس کرونا سازماندهی شده و فعال باشند و از زحمات آنها به نحو شایسته قدردانی شود.

جان بابایی در پایان این نامه نوشت: بدیهی است با هرگونه عدم همکاری و تمرد در ارائه خدمات در تمامی رده‌های پرسنلی مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

منبع : ایرنا

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.