جمعه، 31 فروردین 1403

رئیس کل نظام پزشکی گزارشی از اهم فعالیت های این سازمان ارائه کرد

رئیس کل نظام پزشکی گزارشی از اهم فعالیت های این سازمان ارائه  کرد
رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که مثل همیشه بزرگ مردان و شیر زنان جامعه پزشکی با حضور در سنگرهای درمان و بهداشت الگوهای سختکوشی و ایثار شدند ، گزارشی از اهم فعالیت های سازمان نظام پزشکی را طی ایام اخیر ارائه نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی متن گزارش ارائه شده از سوی دکتر محمد رضا ظفرقندی رییس کل نظام پزشکی به شرح ذیل است:

سلام وارادت خدمت دوستان وهمكاران ارجمند
گزارش عملکرد ایام اخیر را طبق روال ؛خدمت همکاران عزیز تقدیم می‌کنم.
- در روزهای پر تنشی که کشور و مردم شرایط نامناسبی را به واسطه ترور ناجوانمردانه سردار برومند ایران حاج قاسم سلیمانی و نیز سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین تجربه می‌کردند و حوادث دیگری نظیر سانحه دردناک مردم شریف کرمان در مراسم تشییع شهدا، سیل مهیب و آسیب‌های ناشی از آن در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان و بارش برف کم سابقه و تبعات آن در استان‌های گیلان و اردبیل و ... مردم کل کشور را درگیر کرده بود، شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید(کووید 19) سختی روزگار را برای مردم و جامعه پزشکی کشور افزود.
این شرایط جامعه پزشکی را در معرض آزمون‌هایی خطیر قرار داده و مثل همیشه بزرگ مردان و شیر زنان جامعه پزشکی با حضور در سنگرهای درمان و بهداشت  الگوهای سختکوشی و ایثار شدند و سربلند و سرافراز به وظایف خود عمل کردند و برگ‌های زرینی بر کتاب افتخار آمیز خدمات پزشکی کشور افزودند و پاسخ‌هایی در خور به نقادان بی‌عمل این قشر شریف ارائه کردند.

1- در مورد شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید، از ابتدای شیوع بیماری‌ در چین، سازمان نظام پزشکی از طریق کانال های ارتباطی و آموزشی خود(سایت و کانال سازمان) و نیز برگزاری جلسات آموزشی با حضور اساتید برجسته کشور برای آشنایی همکاران جامعه پزشکی و نیز مردم عزیز، اقدام به تهیه و ارائه بسته‌های آموزشی برای تشریح روش‌های پیشگیری و درمان این بیماری نمود که با استقبال که نظیر همکاران و مردم مواجه گشت، به طوری که در ایام خاصی سایت سازمان نظام پزشکی به عنوان دومین مرکز آموزشی مربوط به بیماری کرونا در جستجوی گوگل معرفی شد.
2- بعد از بروز و شیوع بیماری کووید 19 (کرونا) در شهر قم جلسات و برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت کنترل، پیشگیری و ارائه دستورالعمل‌های تعیین مراکز درمانی و ارجاع و نیز روش‌های حفاظت فردی و جمعی از کادر پزشکی با هماهنگی وزیر محترم و معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزانه در قالب قرارگاه کنترل بیماری برگزار می‌شود. امیدوارم با همیاری و تلاش زائدالوصف همکاران عزیز و فداکار جامعه پزشکی با حداقل آسیب ممکن از این بحران عبور کنیم.
3- در خصوص موضوع مهم قانونمندی مالیات جامعه پزشکی و حواشی آن، مذاکرات متعدد با حضور هیأت رئیسه‌ و ارکان سازمان و رؤسای شورای هماهنگی استان‌ها انجام و به انعقاد تفاهمنامه با مسئولین سازمان امور مالیاتی بعد از تصویب و ابلاغ شورای عالی محترم سازمان نظام پزشکی در جهت تمدید مهلت ثبت‌نام تا 30/11/98 و اخذ حداکثر تسهیلات و معافیت‌ها و مشوق‌های قانونی و بخشودگی جرائم و حفاظت از جامعه پزشکی در برابر آسیب‌های احتمالی از عدم اطلاع جرائم قانونی انجامید. این مورد از جمله اقدامات مهم مجموعه سازمان در جهت ابراز قانونمندی و رفع اتهام رسانه‌ای و تبلیغیاتی «فرار مالیاتی جامعه پزشکی» بود که با استقبال قابل توجه اکثریت جامعه پزشکی مواجه شد و در استان‌های مختلف هم به صورت منطقه‌ای امتیازات فوق‌الذکر در قالب تفاهم نامه‌های مشابه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
4- تشکیل جلسات منظم با معاونین محترم وزارت بهداشت، در محل سازمان و در مقوله‌های راهکارهای اجرایی نمودن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و دستورالعمل‌های مربوطه با هماهنگی بیمه‌ها، اصلاح نظام پرداخت و ... برگزار شد و با توجه به عدم امکان پذیرش و نبود تحمل فاصله ایجاد شده بین تعرفه واقعی و هزینه تمام شده خدمات (محاسبه شده توسط سازمان نظام پزشکی) با تعرفه‌های ابلاغی دولت، نظر رسمی سازمان و شورای عالی سازمان به وزیر محترم و شورای عالی بیمه در مورد تعرفه واقعی و نرخ ویزیت پزشکی عمومی در شهر تهران به میزان 000/475 ریال و نیز ضرورت رشد تعرفه در جزء فنی حداقل معادل تورم اعلامی بانک مرکزی و در جزء حرفه‌ای معادل رشد حقوق و دستمزد، (پیوست 1 و 2) اعلام شد.
پیوست 1: نامه تعرفه واقعی 000/475
پیوست 2: رشد تعرفه (فنی و حرفه‌ای)
همچنین هماهنگی لازم‌های در جهت پیشرفت کار اجرائی کمیسیون ملی تعیین حیطه وظایف شغلی و صلاحیت حرفه‌ای حرف پزشکی انجام شد.
5- برگزاری و مشارکت و سخنرانی در مراسم یادبود شهدای حادثه سقوط هواپیما و همدردی با بازماندگان و خانواده‌های عزیزان از دست رفته جامعه پزشکی که غم بزرگ و داغ ماندگار برای مردم و خانواده‌های معزز ایشان به جای گذاشت.
6- تشکیل جلسه با معاونت محترم درمان سازمان تأمین اجتماعی (جناب آقای دکتر منوچهری) و معاونین ایشان در زمینه هماهنگی‌های لازم به خصوص در زمینه شرایط اقتصادی و تسریع در پرداخت‌های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه پزشکی و نیز صدور کارت هوشمند و امضاء الکترونیک صورت گرفت.
7- جلسه کارشناسی و هماهنگی با معاون محترم و جدید آموزشی وزارت بهداشت جناب آقای دکتر حق‌دوست به خصوص در مقوله‌ حل مشکلات دستیاران و اخذ مجوز مراکز آموزشی مهارتی و حرفه‌ای (به پیوست ..)
8- برگزاری جلسه با وزیر محترم و معاونین محترم ایشان در زمینه سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیک
9- صدور بیانیه در خصوص آتش زدن کتاب مرجع پزشکی هاریسون و درخواست مقابله با این اقدامات تخریبی از مراجع علمی و قضایی و طرح شکایت در دادگاه ویژه روحانیت از عامل این اقدام
10- حضور در جلسات شورای هماهنگی قطب‌های پایتخت و اصفهان به منظور مذاکره و اطلاع‌رسانی و هماهنگی در مورد مباحث مالیاتی و افتتاح ساختمان نظام پزشکی لنجان
11-  برگزاری جلسات با هیأت مدیره انجمن‌های علمی روانپزشکی، دندانپزشکی و پزشکی قانونی
12- حضور و همفکری در جلسات شورای عالی و هیأت رئیسه شورای عالی
13- حضور در جلسات هیأت مدیره مجمع عمومی انجمن‌های علمی و تشکیل نشست عمومی مجمع عمومی انجمن‌های علمی با موضوعات، تعرفه، مالیات چالش‌های آموزش پزشکی و بهبود تعامل بین گروه‌های علوم پایه و بالینی در فعالیت‌های آموزشی
14- جلسه با سردار مؤمنی رئیس محترم ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد راهکارهای کاهش تقاضا و پیشگیری‌های ممکن در حوزه مواد مخدر
15- اعلام موضع صریح و صدور بیانیه و حضور در تجمع اعتراضی داروسازان در محل سازمان نظام پزشکی در خصوص حذف تعرفه خدمات داروسازان توسط دیوان عدالت اداری
16- شرکت در جلسات هیأت مدیره تهران بزرگ و نیز شورای هماهنگی استان تهران
17- حضور در جلسه هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران
18- انجام امور آموزشی و درمانی و بیماران در بیمارستان سینا که از ایام خوش زندگی من است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.