پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا در تهران ؛

کرونا با آموزش‌های همگانی تا ۸۰ درصد مدیریت می‌شود

کرونا با آموزش‌های همگانی تا ۸۰ درصد مدیریت می‌شود
رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا اظهار داشت: با آموزش‌های همگانی تا ۷۰ یا ۸۰ درصد موضوع بیماری کرونا را می توان مدیریت کرد و مابقی را هم انشالله به کمک سیستم های علمی می توان تحت کنترل درآورد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛دکتر حسین کرمانپور، رییس بخش اورژانس بیمارستان سینا در تهران درباره اپیدمی ویروس کرونا در گفت وگو با خبرنگار شفقنا زندگی اظهار داشت: در واقع از هر اپیدمی انتظار داریم در مراحل اولیه ورود به هر کشوری از جمله ایران که اپیدمی های دیگری را هم پشت سر گذاشته موجب غافلگیری شود، همانطور که چین با حجم بزرگ سرمایه چند برابری ایران این غافلگیری را داشت و توانست به تدریج اوضاع را کنترل کند به همین خاطر خوشبختانه در ایران نیز با گذشت چند روز از این ماجرا هم از نظر بدنه علمی و هم از نظر نظر بدنه اجرایی و سیاست‌گذاری روال منطقی به خود گرفت و به سمت یک روال قابل مدیریت پیش می رود که اگر مجلس، دولت، قوه قضاییه و نیروهای انتظامی در کنار هم در یک قرارگاه قرار بگیرند، مسلماً این بیماری نخواهد توانست مردم ایران و سیستم بهداشتی درمانی ایران را به ستوه بیاورند.

وی افزود: در حال حاضر مراکز این اپیدمی در چهار یا پنج شهر بیشتر نیست که طبیعی است انتظار همه ما به عنوان قاطبه جامعه پزشکی این است که اول به خط مقدم رسیدگی شود تا بتوانند خدمات را بدون هیچ دغدغه‌ای به عزیزان مبتلا و مشکوک بدهند. درجه دوم خود مبتلایان و مشکوکین باید مورد توجه خاص قرار بگیرند و تا جایی که امکان دارد کلونی این بیماری ها در همین ۴ یا ۵ شهری که مطرح شده باقی بماند. در بقیه شهرها مردم، بخش های پزشکی ، دولتی و آموزشی چه آموزش و پرورش و چه دانشگاه‌ها باید وارد ماجرا بشوند.

با آموزش‌های همگانی می شود تا ۷۰ یا ۸۰ درصد موضوع را مدیریت کرد

دکتر کرمانپور تصریح کرد: با آموزش‌های همگانی می شود تا ۷۰ یا ۸۰ درصد موضوع را مدیریت کرد و مابقی را هم انشالله به کمک سیستم های علمی می توان تحت کنترل درآورد. آن‌طور که شنیدیم کیت تشخیصی توسط دانشمندان در داخل کشور در حال تامین و آماده سازی است، انشاالله انتظار می رود  این روند سرعت بگیرد. دور از ذهن نیست با توجه به ذکاوت و هوش جامعه پزشکی ایران، ما زود تر از چین بتوانیم به جایی برسیم که انشالله شب عید مردم با امید و خوشی و شادمانی در کنار هم زندگی معمول خود را داشته باشند.

مردم می توانند اشکالات را منعکس کنند و ما در ستاد ها مورد بررسی قرار خواهیم داد

رییس بخش اورژانس بیمارستان سینا ادامه داد: اگر نقدی به سیستم بهداشت و درمان هست، خاص این سیستم نیست و محصول مدیریت کشور ماست، به دلیل مسائل مالی، تحریم ها به دلیل پراکندگی جغرافیایی شاید هنوز نقصان هایی داریم که انشالله با مدیریت یکپارچه و قرارگاهی که در وزارت بهداشت مهیا شده همه پشت سر آن انجام وظیفه خواهیم کرد. اشکالات را به صورت درونی روزانه منعکس می کنیم مردم هم می توانند انتقادهای خود را منعکس کنند و ما در ستاد ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان با کسانی که آنها را همراهی می کنند گوش می دهد. بیمارستان سینا امروز و از روزهای گذشته خیلی بهتر بود احتمالا بهتر هم خواهد شد. شست و شو و لباس آماده شده است و امید این است که اگر وزارت بهداشت مقداری خود را جمع و جور کند تا دو سه روز آینده یکی از بهترین پروتکل ها برای کار درمان انشاالله پیش خواهد آمد.

انتهای پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.