جمعه، 10 فروردین 1403

هیچ موردی از کرونا در کشور نداریم

هیچ موردی از کرونا در کشور نداریم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون هیچ مورد اثبات شده‌ای از ویروس کرونای جدید در کشور نداشته‌ایم و اگر این وضعیت تا دو هفته دیگر تداوم یابد فاز اول کرونا را بدون ابتلا مدیریت کرده‌ایم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ سعید نمکی در مراسم رونمایی از سامانه برخط اطلاعات بیمه شدگان درمان کشور در سازمان بیمه سلامت افزود: همه موارد مشکوک به کرونا به بیمارستان ارجاع شده اند. نمونه های مکرری آزمایش شده اند و در ۳۶ مرز کشور دستگاه تب سنج حرارتی مسقر شده، تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری نداشته ایم.
وی گفت: دانشجویان بازگشته از چین نیز سالم هستند و حتی زباله های مربوط به این افراد هم از هواپیما و هم در محل استقرار در قرنطینه با خودروی مخصوص حمل و به روش علمی معدوم شده است.
نمکی ادامه داد: نماینده سازمان ملل متحد نیز پس از بازدید از محل قرنطینه دانشجویان بازگشته از چین و اقدامات پیشگیرانه ایران حیرت کرد و از این اقدامات قدردانی کرد.
وزیر بهداشت گفت: امسال سال سختی بود و همزمان با مشکلات اقتصادی و تحریم در حالی که ۵۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه های سال گذشته وصول نشد و ۲۰ هزار بدهی بیمه ها مانده بود، توانستیم سیل فروردین را بدون اپیدمی مدیریت کنیم. آنفلوانزای ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر مدیریت شد و اکنون بیماری کرونا نیز به کشور وارد نشده است.
وی افزود: همه این اقدامات بدون کمک خارجی مدیریت شد در حالیکه چین در هفته سوم شیوع کرونا در حالی که کمتر از ۱۲ هزار مبتلا داشت از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرد.

نمکی با اشاره به توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیک سلامت گفت: زیرساخت اصلی توسعه خدمات الکترونیک سلامت ایجاد پرونده الکترونیک سلامت است که به عنوان ریل گذاری اصلی انجام شده و اجرای نظام ارجاع، پزشک خانواده و راهنماهای بالینی درمانی در بستر پرونده الکترونیک سلامت انجام می شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: اقدام بعدی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است که با همکاری سازمان نظام پزشکی آماده اجرا است و 10 هزار داروخانه نیز این به سیستم مجهز شده اند و مرحله آخر که اتصال مطب ها به این سیستم است باقیمانده که با مهربانی و زور به دنبال ترغیب پزشکان هستیم و در صورت لزوم اقدامات تقنینی نیز برای استقرار نسخه الکترونیک انجام می شود.
وی گفت: 80 درصد کار برای اجرای نسخه الکترونیک انجام شده و با اتصال مطب ها کامل می شود. اقدام بعدی ارائه خدمات پزشکی از راه دور و آموزش عمومی و تخصصی پزشکی از راه دور است که به دنبال تعرفه گذاری خدمات پزشکی از راه دور برای استقرار این خدمات در کشور هستیم.
وی گفت: توسعه خدمات الکترونیک و خدمات سلامت از راه دور به نفع مردم، دولت، بیمه ها و ارائه دهندگان خدمات سلامت است هزینه های اضافه را حذف می کند، پرداخت به پزشکان را تسریع می کند و اجرای گایدلاین ها و استاندارهای درمانی را میسر می سازد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.