پنجشنبه، 9 فروردین 1403

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارائه بسته‌های آموزشی در راستای مقابله با ویروس کرونا

ارائه بسته‌های آموزشی در راستای مقابله با ویروس کرونا
سلیمی گفت: سازمان نظام پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا آموزش‌های لازم را به پزشکان در قالب بسته‌های مختلف ارائه می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ علیرضا سلیمی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار ویروس کرونا، اظهار کرد: بروز و شیوع بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا و کرونا از قدیم در دنیا و حتی کشورمان بوده و این موضوع در آینده نیز وجود خواهد داشت، اما مسئله مهم این است که ما باید خودمان را برای مقابله با انتشار و اپیدمی این نوع بیماری‌ها آماده کنیم.
 
او ادامه داد: سازمان نظام پزشکی برای مقابله با کرونا ویروس جدید آموزش‌های لازم را به پزشکان در قالب بسته‌های مختلف ارائه می‌کند که در آن طرز برخورد پزشکان با بیماری کرونا جدید و افراد مبتلا شده به آن آورده شده است.

سلیمی تاکید کرد: بروز و شیوع بیماری کرونای جدید تا حدی باعث شده تا میزان آلودگی بهداشت و درمان کشور‌های مختلف سنجیده شود؛ خوشبختانه رصد این بیماری در کشور به خوبی انجام گرفته و تمامی مرز‌ها تا به امروز به صورت دقیق کنترل می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: ما باید یک سری عادت، رفتار و فرهنگ‌هایمان را تغییر دهیم به طوری که برای پیشگیری از بروز و انتشار ویروس کرونا از دست دادن و دیده بوسی بپرهیزیم. معتقدم که با رعایت نکات بهداشتی و درمانی و شستن دست با آب و صابون به صورت مداوم می‌توان از بروز ویروس کرونا در هر جامعه‌ای جلوگیری کرد.

او ادامه داد: متاسفانه در مهمانی‌ها شاهد آن هستیم که پس از دست دادن اقدام به مصرف میوه یا مواد غذایی می‌‌شود که همین موضوع می‌تواند باعث انتشار ویروس‌های مختلفی در بین افراد شود؛ به همین دلیل پزشکان و کارشناسان توصیه می‌کنند که همیشه یک ماده ضد عفونی کننده همراه خود داشته باشید.

سلیمی اظهار کرد: نگرانی از بروز و شیوع بیماری موضوع خوبی است، اما نباید زندگی مردم مختل شود و من این اطمینان را می‌دهم که تمام آحاد جامعه با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه هیچ مشکلی از جهت بروز بیماری‌های ویروسی و حتی کرونا نخواهند داشت.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: به طور معمول افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند: دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی هستند و کسانی که داروی کورتون مصرف می‌کنند باید بیشتر از خود در برابر ویروس کرونا و سایر عارضه‌های ویروسی مراقبت کنند، زیرا در بحث بیماری‌های ویروسی سیستم ایمنی بدن مورد حمله قرار می‌گیرد.
مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.