پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نگرانی از باب شیوع ویروس کرونا در کشور وجود ندارد/خود مراقبتی در دستور کار همه قرار گیرد

نگرانی از باب شیوع ویروس کرونا در کشور وجود ندارد/خود مراقبتی در دستور کار همه قرار گیرد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که «نگرانی از باب شیوع ویروس کرونا در کشور وجود ندارد» در عین حال گفت: در شرایط فعلی مهمترین راه پیشگیری رعایت بهداشت فردی توسط مردم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا،حسینعلی شهریاری با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد ویروس کرونا بیان کرد: درباره بیماری‌های ویروسی باید خود مراقبتی در دستور کار همه مردم قرار گیرد به خصوص بیماری‌هایی که از طریق دست دادن و یا روبوسی منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در ۱۸ کشور دنیا شیوع  پیدا کرده است و از طرف دیگر مواردی در مرزهای شرقی و غربی ما مشاهده شده به همین دلیل باید آموزش‌های لازم به مردم برای جلوگیری از انتقال این بیماری داده شود مهمترین توصیه رعایت مسائل بهداشتی به خصوص بهداشت فردی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید ضمن رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون مدنظر قرار گرفته و از روبوسی و دست دادن تا حد امکان پرهیز شود.

شهریاری تاکید کرد: وزارت بهداشت تمام اقدامات لازم برای عدم گسترش این ویروس را انجام می‌دهد، پس مردم نگران نباشند و بدانند تلاش‌هایی صورت می‌گیرد و جای نگرانی نیست، آن چه آنها باید به آن توجه کنند رعایت بهداشت فردی است و این که در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند با این اقدامات درصد ابتلا به این ویروس بسیار کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.