جمعه، 31 فروردین 1403

آتش زدن کتاب پزشکی برای حوزه و روحانیت قابل قبول نیست

آتش زدن کتاب پزشکی برای حوزه و روحانیت قابل قبول نیست

سخنگوی حوزه‌های علمیه کشور آتش زدن کتاب پزشکی توسط یکی از فعالان طب سنتی را اقدامی نسنجیده و نادرست دانست که برای حوزه و روحانیت قابل قبول نیست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی در گفتگو با ایسنا با اشاره به کلیپ سوزاندن کتاب پزشکی توسط حجت الاسلام تبریزیان گفت: آیت‌الله اعرافی در این زمینه بیانیه‌ای صادر کردند و نسبت به این مساله واکنش نشان دادند.

وی افزود: حوزه نسبت به این مساله واکنش جدی نشان داد ولی معتقدم که خیلی نباید این مباحث را بازتاب بدهیم چون آقای تبریزیان قطعا کار نادرستی کرده است و اگر این مساله را بازتاب دهیم به نشر بیشتر این کار اشتباه کمک می‌شود.

سخنگوی حوزه‌های علمیه بیان کرد: حوزه این عمل را به همراه علما به شکل جدی محکوم کرده است ولی بازهم بیان می کنیم که این مساله نباید چندان نشر داده شود.

وی گفت: بحث این است که بر فرض اینکه ما طب اسلامی داشته باشیم یا نداشته باشیم ولی آتش زدن کتاب یک اقدامی ناپسند و نسجنیده است و بدون تردید اصلا قابل قبول برای حوزه و رحانیت نیست.

رفعتی بیان کرد: حوزه‌های علمیه تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه دارد و حالا اگر در آن کتاب یک سری داروهایی است که به تعبیر تبریزیان حرام است باز هم یک بحث دیگری است که باید استدلال شود و اثبات کرد که این ها داروهای مضر هستند و نباید با اقدام ناشایست کاری کنیم که در مجامع علمی موجب وهن حوزه و روحانیت است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.