جمعه، 10 فروردین 1403

فعالیت تیم های پزشکی از شیوع بیماریها در مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان

 فعالیت تیم های پزشکی از شیوع بیماریها در مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تیم های عملیاتی مدیریت حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف پیشگیری از طغیان احتمالی بیماریها در مناطق سیل زده جنوب استان همچنان در حال فعالیت هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا، دکتر سید مهدی طباطبایی یکشنبه 29 دیماه در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان با اشاره به این موضوع که در پی سیل جنوب استان، ۴ تیم عملیاتی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت مدیریت تبعات بلایا به مناطق سیل زده جنوب استان اعزام شدند افزود: این تیم ها در ادامه فعالیت در شهرستان سرباز (مناطق جکیگور، پیشین، جنگل) به شهرستان قصر قند و منطقه صعب العبور تلنگ اعزام شدند.


وی ادامه داد: فعالیت عمده تیم های عملیاتی اعزامی شامل بازدید از منابع آبی، کلرسنجی و کلرزنی و نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی و گند زدای و سم پاشی سطوح، بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آموزش خانوارها در زمینه جلوگیری از شیوع بیماریها ، همچنین بیماریابی التور، سالک، مالاریا و سایر اقدامات جهت برقراری نظام مراقبت بیماری های واگیر می باشد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این موضوع که تشدید نظام مراقبت سندرمیک بیماریها پس از حوادثی مانند سیل توسط تیم های بهداشتی از کارکرد های تخصصی تیم های عملیاتی است که به همین منظور آموزش ها لازم را فرا گرفته اند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.