پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ضرورت تعریف استراتژی از سوی وزارت بهداشت برای تامین منابع اعمال جراحی

ضرورت تعریف استراتژی از سوی وزارت بهداشت برای تامین منابع اعمال جراحی
نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تامین منابع مالی برای انجام عمل‌های جراحی باید اولویت‌بندی شود از وزارت بهداشت و درمان خواست تا یک استراتژی برای تامین منابع این بخش تعریف کند.


به گزارش  اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی در مورد اظهارنظر رئیس سازمان غذا و دارو پیرامون علل طولانی شدن صف‌های عمل‌های  جراحی به دلیل گرانی تجهیزات مبنی بر اینکه این مشکل در تمام دولت‌ها وجود داشته و ما نمی‌توانیم دستگاه‌های گران قیمت خریداری کنیم که هیچ کس در نوبت عمل نماند چراکه هزینه‌های کمرشکن به بار می‌آورد، گفت: عمل‌های جراحی به چند دسته اورژانسی، الکتیو و زیبایی تقسیم‌ می‌شوند و تخصیص منابع لازم برای تامین تجهیزات جهت انجام این عمل‎ها نیازمند اولویت‌بندی است.

تامین تجهیزات کدام عمل‌های جراحی باید در اولویت تامین منابع مالی قرار گیرد؟

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عمل‌های جراحی اورژانسی که در راس اولویت‌بندی انجام عمل‌ها قرار دارد در حوزه فعالیت متخصصان جراحی عمومی، زنان و زایمان و مغز و اعصاب قرار دارند.

وی تصریح کرد: برای انجام عمل‌های جراحی الکتیو که شامل بیماری‌هایی همچون سنگ کیسه صفرا، بزرگی طحال، زخم معده و حتی کوچک کردن معده می‌شود می‌توان مدت زمان تعیین کرد.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: یک سری از عمل‌های جراحی نیز برای زیبایی چهره اعم از بینی و سایر درخواست‌های بیماران جهت ایجاد تغییر در ظاهر افراد انجام می‌شوند که متاسفانه در ایران افزایش یافته است.

تامین تجهیزات لازم برای عمل جراحی بیماران اورژانسی باید همیشه در اولویت باشد

وی افزود: همیشه تامین منابع مالی برای حوزه بهداشت و درمان با محدودیت همراه بوده و با شرایط اقتصادی کنونی کشور محدودتر هم می‌شود، اما دولت‌ها موظف هستند حوزه سلامت را در اولویت قرار دهند.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: تامین تجهیزات لازم برای بیماران اورژانسی و بیماری‌های تهدیدکننده جان افراد باید همیشه در اولویت باشد، همچنین بیماری‌هایی که طیف زیادی را در هرمی که از جمعیت تعریف شده دربربگیرد، کما اینکه ممکن است 80 درصد جمعیت بدان مبتلا باشند بنابراین این گونه شرایط باید در تخصیص منابع مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اگر منابع مالی محدود باشد، باید جراحی‌های زیبایی و مواردی که جان بیماران را تهدید نمی‌کند در اولویت‌های بعدی قرار گیرد، بنابراین لازم است وزارت بهداشت و درمان با همکاری سایر دستگاه‌ها اولویت‌های خود در شرایط ویژه را اعلام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: هم‌اکنون باید بررسی شود که چه دارو و تجهیزاتی برای انجام عمل‌های جراحی ضروری مورد نیاز است و یک استراتژی در تخصیص منابع به این بخش‌ها تعریف شود و آن را با استدلال برای مردم تشریح کنند./

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.