پنجشنبه، 30 فروردین 1403

مصرف آنتی بیوتیک در ایران معادل جمعیت کشور چین است

 مصرف آنتی بیوتیک در ایران معادل جمعیت کشور چین است

عضو فراکسیون غذا و دارو مجلس نسبت به مصرف بالای آنتی بیوتیک در کشور هشدار داد و گفت: اجرای کامل راهنمای بالینی بهترین راه برای کنترل مصرف داروهای آنتی بیوتیکی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ بشیر خالقی نسبت به مصرف بالای آنتی بیوتیک در کشور هشدار داد و گفت: آنتی بیوتیک‌ها برای درمان و کنترل عفونت‌های باکتریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف آن تنها با تجویز پزشک و در یک دوره درمانی کامل موثر است

ایرانیان معادل جمعیت یک و نیم میلیاردی کشور چین آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه میزان مصرف آنتی بیوتیک در کشورمان چندین برابر استاندارد جهانی است، افزود: مردم ما تقریبا معادل جمعیت یک و نیم میلیاردی کشور چین از این دارو استفاده می‌کنند. استفاده بی‌رویه و خودسرانه از این دارو بدن بیمار را دچار مقاومت آنتی بیوتیکی کرده که باعث بی‌تاثیر شدن این داروها در دفعات بعد و یا شرایط ضروری می‌شود.

اجرای کامل راهنمای بالینی بهترین راه برای کنترل مصرف داروهای انتی بیوتیکی است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان‌اینکه بهترین راه برای کنترل مصرف داروهای آنتی بیوتیکی اجرای کامل راهنمای بالینی است، اظهار کرد: بنده معتقدم انجمن‌های پزشکی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید وارد عمل شده و ضمن نظارت بر نسخه نویسی‌ها از پزشکان برای تجویز دارو‌ها توضیح بخواهند. از طرفی عدم وجود دفترچه الکترونیکی باعث شده بیماران در یک روز به چندین دکتر مراجعه کرده و درخواست دارو کنند.

عضو فراکسیون غذا و دارو مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده جامعه ما در بخش بهداشت و سلامت، مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها به دلیل تجویز زیاد یا بی جای پزشکان و مصرف خودسرانه مردم است که باید با اجرای راهنمای بالینی و نظارت بر تجویزها، کنترل شود./

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.