پنجشنبه، 30 فروردین 1403

۴۰ میلیون نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده

۴۰ میلیون نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: حدود ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

به گزارش  اداره کل روابط عمومی دکتر عباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و نماینده رئیس کل این سازمان در ستاد اجرایی پزشک خانواده کشور در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران بیان کرد: پزشک خانواده در کشور ما متاسفانه خوب تبلیغ نشد و خوب شناخته نشده است. حدود ۴۰ میلیون نفر  تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

وی افزود: طبق تعریف سازمان جهانی، سلامت یعنی فرد احساس کند از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی و عصبی و آرامش فکری و درونی شرایط مناسبی دارد. انسان سالم، محور توسعه پایدار است و ما مجبوریم به این خاطر در حوزه سلامت گام‌های جدی برداریم. در قانون‌های توسعه ۴ و ۵ و ششم کشور تأکید موکدی روی بحث پزشک خانواده شده است اما متاسفانه آنچنان این طرح در کشور شناخته نشد و در استان‌هایی که پیشتاز این موضوع بودند الگوها باهم متفاوتند.

وی ادامه داد: نظام سلامت به عنوان یک هنجار و سیستمی که اجزایش و دستگاه‌هایش با وزارت بهداشت در ارتباط هستند و متولی‌ آن وزارت بهداشت است باید کار را جلو ببرند.

آقازاده با بیان اینکه در بخش پزشک خانواده تصمیم بر سطربندی اطلاعات پزشکی است و ارجاع صورت می‌گیرد، گفت: برای هر سرماخوردگی ساده و... به پزشک متخصص نیازی نیست مراجعه شود. این کار در جهان هم برای اینکه عدالتی بین مردم باشد، انجام شده، حتی با تولید ناخالصی پایین‌تر از ما، نظام سلامت منظم تری دارند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اجرایی شدن کامل طرح پزشک خانواده تا سال۱۴۰۲، اظهار کرد: ممکن است این خط زمانی دقیقا انجام نشود اما جهت گیری به این سمت آغاز شده است، برای اینکه مردم بتوانند خدمات سلامت کاملی و درستی دریافت کنند در سطح اول به خدمات اولیه سلامت برمی‌گردد که ستون اصلی آن پزشکان خانواده هستند.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و نماینده رئیس کل این سازمان در ستاد اجرایی پزشک خانواده کشور خاطرنشان کرد: این طرح در کشورمان در دو استان مازندران و فارس که پیشتاز بودند، اجرا شد تا پزشکان عمومی که داوطلب در طرح پزشک خانواده بودند را تقویت کنند.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.