جمعه، 10 فروردین 1403

نظرات کارشناسی نظام پزشکی به شورای عالی بیمه اعلام شده است/ افزایش تعرفه ها مطابق با تورم و دستمزد باشد

نظرات کارشناسی نظام پزشکی به شورای عالی بیمه اعلام شده است/ افزایش تعرفه ها مطابق با تورم و دستمزد باشد
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به جلسات شورای عالی نظام پزشکی و کمیسیون تخصصی تعرفه و بیمه این شورا گفت: مصوبات شورای عالی مبنی بر افزایش جزء فنی تعرفه بر اساس تورم و جزء حرفه ای آن بر اساس حقوق و دستمز به وزیر بهداشت و رئیس شورای عالی بیمه اعلام شده است.

دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سا زمان با اشاره به شرایط اقتصادی موجود و لزوم ارائه خدمات با کیفیت و حفظ آن در موقعیت حساس کنونی بیان کرد: شورای عالی سازمان نظام پزشکی پس از بررسی های لازم در کمیسیون تخصصی تعرفه و بیمه و با استناد به مصوبات این شورا؛ در نهایت به وزیر بهداشت و رئیس شورای عالی بیمه اعلام نمود که افزایش تعرفه های پزشکی برای سال 99 مطابق با افزایش تورم و دستمزدها باشد.

وی افزود: نظر کارشناسی سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه های سال 99 بر این مبنا استوار است که جزء فنی مطابق با تورم و جزء حرفه ای مطابق با حقوق و دستمزد افزایش یابد.

وی با بیان این که براساس قوانین رشد تعرفه ها باید متناسب با قیمت تمام شده خدمات و نیز اصل تعادل منابع و مصارف برای رفتار سازی مناسب در جهت ارائه خدمات باشد، تصریح کرد: توجه به تحولات چند سال اخیر که همراه با دگرگونی های اقتصادی کشور بوده ، بسیار ضروری به نظر می رسد زیرا در دو سال گذشته مجموع رشد تعرفه ها 13 درصد بوده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: افزایش تورم و حتی حقوق و دستمزد غیرقابل مقایسه با رشد غیر منطقی تعرفه ها بوده است و در صورت تکرار سناریوهای قبلی امکان پاسخگویی به کنترل هزینه ها و حفظ کیفیت خدمات وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.