جمعه، 10 فروردین 1403

تعدادی از دانشجویان پزشکی ایرانی در هواپیمای اوکراینی جان باختند

تعدادی از دانشجویان پزشکی ایرانی در هواپیمای اوکراینی جان باختند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعدادی از جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پزشک، دندانپزشک، دانشجویان پزشکی ایرانی و خانواده‌های آنها بودند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از "ایرنا"؛ کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت افزود: در هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در شهرک لاله، صباح شهر رباط کریم استان تهران سقوط کرد، تعدادی از پزشکان و دندانپزشکان ایرانی و دانشجویان علوم پزشکی که در اوکراین یا کانادا تحصیل می کردند از جمله دختر و پسر( زینب و محمدحسین) دکتر اسدی لاری مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل امور بین المللی وزارت بهداشت حضور داشتند.

وی گفت: هنوز تعداد دقیق پزشکان و دانشجویان پزشکی ایرانی که در این هواپیما بودند مشخص نیست.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور ساعتی پیش اعلام کرد که از مجموع ۱۷۰ مسافر هواپیمای اوکراینی ۱۴۷ نفر ایرانی و ۳۲ نفر خارجی بودند.

بوئینگ ٧٣٧ هواپیمایی اوکراین ۱۷۰ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت و بزودی فهرست مسافران ایرانی و خارجی حادثه سقوط هواپیمایی بوئینگ اوکراینی که از چند ملیت هستند، اعلام می شود.

جهانپور درباره حادثه روز گذشته در کرمان نیز گفت: بر اساس آخرین اخباری که داریم حدود ۵۸ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و از حدود ۲۱۳ مصدوم این سانحه ۶۸ نفر تا دیشب در بیمارستانهای کرمان بستری بودند که تعدادی از آنها امروز مرخص می شوند و البته تعدادی مصدوم بدحال نیز در آی سی یو هستند.

روز گذشته (سه شنبه) حین تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان، به علت ازدحام جمعیت ۵۶ نفر از هموطنان جان باختند و ۲۱۳ نفر دیگر مجروح شدند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.