جمعه، 10 فروردین 1403

ابلاغ دستورالعمل واگذاری مراکز دندانپزشکی به بخش خصوصی در شیفت عصر

 ابلاغ دستورالعمل واگذاری مراکز دندانپزشکی به بخش خصوصی در شیفت عصر
دستورالعمل واگذاری مراکز دندانپزشکی معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور به بخش خصوصی در شیفت عصر؛ آذرماه 98 به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

 

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا، مشاور معاون بهداشت و رییس اداره بهداشت دهان و دندان با اعلام این خبر در همایش کشوری کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: طرح واگذاری مراکز دندانپزشکی تحت نظر معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور اواخر سال 96 کلید خورد و دستورالعمل آن آذرماه امسال به روسای دانشگاه ها ابلاغ شده است.

دکتر حمید صمدزاده افزود: در سال های اخیر کارهای بزرگی در زمینه بهداشت دهان و دندان از جمله طرح عاری از پوسیدگی دانش آموزان انجام شده است. پیش از این 100 مرکز روستایی نیروی انسانی مربوط به بهداشت دهان و دندان داشت ولی هم اکنون بالغ بر 900 مرکز دارای نیروی انسانی است.

وی بیان داشت: در سامانه سیب بیشترین خدمات به بهداشت دهان و دندان تعلق دارد که دقیق ترین ثبت اطلاعات توسط این بخش صورت می گیرد. این سامانه منحصر بفرد است و هیچ جای کشور چنین سامانه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: جذب 1800 نیروی کار برای بهداشت دهان و دندان، کار بسیار بزرگی بوده که طی سال های اخیر انجام شده است. امسال مشکلات منابع داشتیم ولی در ماه های اخیر گشایشی در منابع نیز حاصل شد.

رییس اداره بهداشت دهان و دندان گفت: طرح دندانپزشک خانواده در دو بخش روستایی و شهری نیز یک طرح بزرگ است که در اجرای آن باید مدیران گروه دهان و دندان دانشگاه ها نهایت دقت را انجام دهند.

وی طرح عاری سازی دندان دانش آموزان از پوسیدگی که از سال 94 شروع شده است را به عنوان یکی از طرح های ماندگار این حوزه نام برد و افزود: در این طرح یک میلیون و 200 هزار دانش آموز عاری از پوسیدگی دندان خواهند شد که این امر شاخص پوسیدگی را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

 دکتر صمدزاده این طرح را مصوبه شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت و اجرای کشوری آن را بر اساس تفاهمنامه وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: آموزش، پیشگیری، درمان و پژوهش بخش های مهم این تفاهمنامه است که در همه این بخش ها توفیقات زیادی حاصل شده است به طوری که شاخص پوسیدگی از 2.09 در سال 91 به 1.8 در سال 95 رسید.

وی در عین حال وجود برخی نقاط ضعف را در اجرای برنامه ها به مدیران گروه ها بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گوشزد کرد و خواستار رفع این معضلات شد.

گفتنی است در این همایش مدیران و کارشناسان معاونت بهداشت در خصوص نظام پرداخت و پایش ارزشیابی دندانپزشکان بیمه روستایی و تحول شهری، اعتبارات برنامه تحول شهری و بیمه روستایی، ارزشیابی برنامه ها و ارتقای کیفیت اجرای برنامه های سلامت دهان و دندان، برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزی، طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی پایه های ششم و هفتم و سامانه سیب و سلامت دهان و دندان سخنرانی کردند./

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.