پنجشنبه، 9 فروردین 1403

۱۱ اهدا کننده عضو به ازای یک میلیون جمعیت در کشور

۱۱ اهدا کننده عضو به ازای یک میلیون جمعیت در کشور
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، آمار اهدای عضو در ایران را ۱۱ اهدا به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، در پنجمین کنفرانس «مرگ مغزی، از شناسایی تا اهدا»، از شیوه جدید صدور کارت اهدای عضو رونمایی شد.

به گفته‌ مسعود مظاهری دبیر اجرایی این کنفرانس، کارت جدید و عکس‌دار اهدای زندگی پس از ثبت‌نام اولیه در وب سایت رسمی مرکز اهدای عضو به نشانی www.ehda.ir، در هر شعبه‌ بانک ملی ایران در سراسر کشور قابل دریافت است و این قابلیت را دارد که به شبکه‌ای از انواع تخفیفات خرید متصل شود و با این ابتکارها امید است که کارت اهدای عضو از رونق و رواج اجتماعی بیشتری برخوردار شود.

فرحناز صادق‌بیگی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه در این کنفرانس حدود ۱۶۵ نفر از ۱۹ مرکز شناسایی و ۱۵ مرکز فراهم‌آوری و ۴۰ بیمارستان شهر تهران شرکت کردند، گفت: ۱۸ مبحث کلیدی از جمله کلیت فرآیند اهدای عضو اعم از شناسایی، معاینات و تشخیص مرگ مغزی، مراقبت پزشکی از فرد مرگ مغزی، موارد مجاز و ممنوعیت‌های اهدای عضو، نحوه‌ برداشت اعضا در اتاق عمل، چالش‌های اهدای عضو در کودکان، مسمومین و تومورهای مغزی و نیز مباحث اجتماعی، حقوقی و فقهی مرتبط، توسط استادان هر بخش آموزش داده شد .

در ادامه، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، با اشاره به جایگاه رفیع ایران در قاره‌ آسیا و کشورهای اسلامی در زمینه‌ اهدای عضو از مرگ مغزی، ابراز امیدواری کرد که آمار اهدای عضو کشور در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته با جهشی خیره‌ کننده از ۱۱ اهدای عضو به ازای هر یک میلیون جمعیت کشور به عدد ۱۵ ارتقا یابد.

وی همچنین بیمارستان مسیح دانشوری را در حوزه آموزش تخصصی و عمومی مفاهیم مرگ مغزی و اهدای اعضا پیشتاز دانست و از برگزاری دو کنگره‌ متفاوت در عرض یک سال توسط واحد فراهم‌آوری این بیمارستان تقدیر کرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.