جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس جامعه جراحان؛

جای واقعی پزشکان در قلب مردم است/ به این جایگاه اهمیت دهیم

جای واقعی پزشکان در قلب مردم است/ به این جایگاه اهمیت دهیم

رئیس جامعه جراحان ایران با اشاره به این که امروزه کارهای درمانی بزرگی درداخل کشور انجام می شود، گفت: مردم برای درمان بیمارهای خود نیازی ندارند به خارج از کشور بروند و به عنوان یک پزشک به همکارانم این پیام را می دهم که جای واقعی ما در قلب مردم است، به این جایگاه اهمیت دهیم.

دکتر ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که از زمان انقلاب تا امروز شاهدی بودم بر سیرپیشرفت های پزشکی کشور که نقطه آغازش اوایل انقلاب بود؛ اظهار کرد: یادم می آید مشکلاتی که در آن زمان داشتیم در درجه اول نیروی انسانی بود. حدود 5 هزار پزشک بیگانه درنقاط مختلف کشور خدمت می کردند و از نظر زبان و تماس با بیماران و همچنین به لحاظ فرهنگی مشکلات فراوان بود.

وی افزود: تقریبا برای هر کاری بیماران مجبور بودند به خارج از کشور بروند، بویژه برای انجام اقدامات درمانی جدید در حوزه پزشکی و مثلا برای انجام عمل بای پس قلب باید روانه انگلستان، اروپا یا آمریکا می شدند و مابقی اعمال جراحی هم که به جای خود.

وی با بیان این که هزینه های مادی وروانی و اخلاقی این مساله بسیار زیاد و گران بود و بیماران مجبور به تحمل آن بودند، ادامه داد: همتی در قسمت آموزش پزشکی به کار رفت و سرمایه گذاری های بسیاری در این حوزه انجام شد و در همه رشته ها به سرعت پیشرفت کردیم و عمل بای پس قلب، پیوند کلیه و کبد و سایر اعضا در کشور خودمان با کمترین هزینه انجام می شد.

فاضل با اشاره به سری اول انجام پیوندها در کشور و این که حدود 500 پیوند کلیه را بنده گزارش کردم، خاطرنشان کرد: برای 500 پیوند کلیه ؛ چکی به مبلغ یک میلیون تومان برای بنده فرستادند که آن را به دولت برای هزینه جبهه ها تقدیم کردم.

رئیس جامعه جراحان ایران با تاکید بر این که با هزینه های کم ؛ کارهای بزرگ درمانی در کشورمان انجام شد و کار به جایی رسید که امروز در مقایسه با 40 سال گذشته هیچ بیماری مجبور نیست برای درمان به خارج از کشور برود، گفت: این یک نوع خودکفایی است که در کمتر زمینه ای به آن رسیده ایم و بسیار افتخار آمیز است و خوشحالم که جزء ناچیزی از این تغییرات بودم.

وی اظهار کرد: به عنوان یک پزشک به همکارانم این پیام را می دهم که جای واقعی ما در قلب مردم است ، به این جایگاه اهمیت داده و آن را حفظ کنیم.

فاضل یاد آور شد: مردم پزشکانشان را دوست دارند، سعی کنیم لایق این دوست داشتن باشیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.