جمعه، 31 فروردین 1403

رعایت اخلاق پزشکی باعث بهبود روابط بین پزشک و بیمار می‌شود

رعایت اخلاق پزشکی باعث بهبود روابط بین پزشک و بیمار می‌شود
مدیر دبیرخانه اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی گفت: راهنما‌های عمومی اخلاق حرفه‌ای باهدف بهبود روابط بین پزشک و بیمار تدوین شده است.



به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر سعید بیرودیان مدیر دبیرخانه اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد:  امروزه اخلاق پزشکی به عنوان یک رشته در  موضوعات مختلف پزشکی مطرح شده است که اهمیت زیاد آن به دلیل ارتباطش با مسائل بین پزشک و بیمار است.

او ادامه داد: امروزه اخلاق پزشکی در سلول‌های بنیادی، فناوری و سلامت بیماران و حتی بیوتکنولوژی مطرح شده است و رعایت اخلاق پزشکی از بروز مسائل و تخلفات به طور کامل پیشگیری می‌کند به همین دلیل سازمان نظام پزشکی اهمیت و توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

بیرودیان بیان کرد: از دیگر موضوعات مهم مرتبط با اخلاق پزشکی بحث تصمیم گیری درباره مرگ‌های اختیاری بیماران و بررسی مسائل مختلف مانند جدا کردن دستگاه است و در کشورمان  این رشته در مقطع دکترا از سال ۸۷  مورد توجه قرار گرفت و راه اندازی شد و پیش از آن فلوشیپ اخلاق پزشکی در دانشگاه‌های کشورمان تدریس می شد و هدف از ایجاد آن تربیت نیرو در زمینه‌های مختلف پزشکی و رعایت اخلاق در این حرفه بود تا همکاران ما بتوانند بهترین تصمیم گیری در زمینه مسائل حساس و مهم بیماران  را بگیرند.

مدیر دبیرخانه اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: خوشبختانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، بهشتی، ایران و حتی شیراز اقدامات خوبی در زمینه اخلاق پزشکی و موضوعات مرتبط با آن گرفته شده است و این دانشگاه‌ها در این زمینه پیشرو هستند.

او یادآوری کرد: سازمان نظام پزشکی برنامه‌های مختلفی در زمینه اخلاق پزشکی دارد که یکی از آن‌ها تدوین راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای است و کار‌های خوبی در این زمینه و با هدف آموزش اخلاق حرفه‌ای پزشکی انجام گرفته است.
 

سایت منبع

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.