پنجشنبه، 9 فروردین 1403

اجرایی شدن تنها نیمی از سیاست‌های WHO برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر

 اجرایی شدن تنها نیمی از سیاست‌های WHO برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر
بررسی‌ها نشان می‌دهد نیمی از سیاست‌های پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای کاهش بیماری‌های مزمن اجرایی نمی‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از ایسنا، اولین بررسی سیاست‌های پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر حاکی از آن است اجرای این سیاست‌ها روند بسیار کندی دارد. مطالعه اخیر اولین تحلیل از پیشرفت‌های بدست آمده در اجرایی شدن ۱۸ سیاست جهانی این سازمان در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ است.

در سال ۲۰۱۵، ۱۹۳ کشور جهان متعهد شدند تا مرگ و میر زودهنگام بر اثر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر را تا سال ۲۰۳۰ حدود یک سوم کاهش دهند که بخشی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است. کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت سیاست‌های مداخله‌ای را جهت کمک به کاهش چهار فاکتور خطرزای بیماری‌های غیر واگیر از جمله استعمال دخانیات، مصرف مواد الکلی، رژیم غذایی ناسالم و بی‌تحرکی تایید کردند.

دکتر «لوک آلن» از دانگشاه آکسفورد گفت: سازمان جهانی بهداشت نقشه راهی را برای کمک به دولت‌ها ارائه کرده تا بتوانند به چالش‌های کاهش مرگ و میرهای زودهنگام قابل پیشگیری ناشی از بیماری‌های غیر واگیر واکنش نشان دهند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در این بررسی گزارش‌ پیشرفت‌های حاصل در اجرای ۱۸ سیاست بیماری‌های غیرواگیر در ۱۵۱ کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد که در مجموع اجرای این سیاست‌ها از میانگین ۴۲ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۴۹ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده‌است، بنابراین تنها نیمی از سیاست‌ها اجرایی شده‌ است.

انتهای پیام

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.