چهارشنبه، 29 فروردین 1403

حرمت شکنی علیه جامعه پزشکی در جهت منافع ملی نیست

حرمت شکنی علیه جامعه پزشکی در جهت منافع ملی نیست
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان ها و قرون گذشته، روحانیون و پزشکان بین مردم، حرمت و جایگاه ویژه و خاصی داشته اند و جامعه پزشکی از زمان بعد از انقلاب اسلامی، حرمت مضاعف و ویژه ای در بین مردم داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا،دکتر علی نوبخت اظهار کرد : بعد از انقلاب اسلامی، تعدادی از نیروها، ایران را ترک کردند و پزشکانی که در کشور ماندند، ایثار کردند و در زمان انقلاب، دفاع مقدس و حوادث طبیعی در کشور، نجات بخش تعداد بسیار زیادی از مردم بودند و از طرفی به دلیل تعداد ناکافی اعضای هیات علمی، به تربیت دانشجویان و حضور در بالین بیماران نیز پرداختند.

وی افزود: در حال حاضر احساس می شود که برخی افراد عمدا و به صورت اجیر شده از سوی دشمنان و بیگانگان، اقدام به اختلاف و شکاف بین جامعه پزشکی کنند و یا مردم را نسبت به جامعه پزشکی که در زمان بیماری و گرفتاری، تکیه گاه آنها هستند، بدبین کنند که در این صورت، ضرر آن به مردم و نظام و نفع آن به افراد ضد انقلاب بر می رسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میزان، رای مردم است و مردم، علیرغم تخریب ها و نامهربانی ها علیه جامعه پزشکی، پزشکان را از گروه های اول مرجع می دانند البته در جامعه پزشکی همانند سایر اقشار و گروه ها، همه معصوم نیستند اما اگر یک یا چند پزشک، تخلفی کنند، کسی حق ندارد، حرمت جامعه پزشکی را بشکند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام مردم ایران در همه اصناف و گروه ها باید مالیات پرداخت کنند، افزود: دلایلی داریم که با توجه به آگاهی از درآمد برخی از پزشکان، آنها نباید مالیات پرداخت کنند و برخی از آنها، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند اما در حال حاضر برخی افراد به بهانه مالیات، علیه جامعه پزشکی حرمت شکنی می کنند.

دکتر نوبخت یادآور شد: پرداخت مالیات یک اصل است، اما برخی افراد ناوارد و بی اطلاع و یا با غرض، به بهانه مالیات، قصد تخریب جامعه پزشکی را دارند اما قبل از تصویب بودجه 98 که موضوع کارتخوان و مالیات پیش آمد، بین سازمان نظام پزشکی و امور مالیاتی کشور، قراردادی منقعد شد که مالیات عادلانه به صورت شفاف و با حفظ حرمت جامعه پزشکی، اخذ شود.
وی اضافه کرد: پس از تغییر مدیریت سازمان امور مالیاتی، دوباره در ماه اخیر، مقامات و مسئولان مالیاتی کشور، در سازمان نظام پزشکی در جلسه ای حضور یافتند و التزام جامعه پزشکی به پرداخت مالیات عادلانه در این نشست، اعلام شد بنابراین پرداخت مالیات برای همه گروه ها و اقشار را یک اصل می دانیم اما حرمت شکنی علیه جامعه پزشکی را در جهت منافع ملی نمی دانیم.

سایت منبع

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.