پنجشنبه، 30 فروردین 1403

اهم مسائل مرتبط با اقتصاد سلامت و تعرفه خدمات مورد بررسی قرار گرفت

اهم مسائل مرتبط با اقتصاد سلامت و تعرفه خدمات مورد بررسی قرار گرفت

در نشست هماهنگی ارکان سازمان نظام پزشکی ، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیات رئیسه مجمع انجمن های علمی که در سالن مرحوم نوربخش سازمان نظام پزشکی برگزار شد ، اهم مسائل مرتبط با اقتصاد سلامت و تعرفه خدمات مورد بررسی قرار گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ، گزارش نهایی طرح تحقیقاتی بررسی کارشناسی و علمی هزینه تمام شده و ویزیت پزشک عمومی و همچنین تمهیدات لازم در خصوص افزایش بهره وری ، کیفیت خدمت و پوشش بیشتر بیمه ها برای خدمات سرپایی در حمایت از اقشار آسیب پذیر و مردم و اهتمام بیشتر ارکان تصمیم گیری نظام سلامت به نظام ارجاع و پزشک خانواده را برای اعضای این نشست تشریح نمود.
گفتنی است پس از ارائه گزارش رئیس کل و تبادل نظر حضار با عنایت به این که طرح مذکور با همکاری اساتید و کارشناسان اقتصاد سلامت به فرجام رسیده بود ، ضمن تقدیر از این اقدام علمی و فنی بر موارد زیر تاکید شد:
1-    اجرای تمام مراحل طرح مذکور به عنوان یک سند علمی بر اساس قوانین بالادستی و مبانی کارشناسی صورت پذیرفته است.
2-    دراین طرح اصل خدشه ناپذیر ، ارائه خدمات با کیفیت نظیر رعایت استانداردهای ارائه خدمت ، وقت گذاری مناسب برای تشخیص و درمان ، رعایت کدهای اخلاق حرفه ای و مبانی علمی ویزیت و تقویت رویکرد به طب عمومی است.
3-    محاسبات انجام شده طرح بر اساس مراجع رسمی نظیر مرکز آمار ایران، بانک مرکزی و مطالعات میدانی حاصل شده و میانگین به دست آمده کاملا قابل تعمیم به متوسط جامعه است.
لازم به ذکر است در پایان این نشست مقرر شد تا نتیجه کارشناسی این طرح پس از تصویب در شورایعالی نظام پزشکی به مراجع ذیصلاح تصمیم گیری ارجاع شود.

گزارش تصویری
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.