جمعه، 10 فروردین 1403

زور مجلس به تجمیع بیمه ها نرسید

زور مجلس به تجمیع بیمه ها نرسید
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق قانون بیمه های سلامت باید تجمیع یا صندوق های آنها یکسان شوند اما زورمان به اجرای این قانون نرسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ غلامرضا تاجگردون روز دوشنبه در مراسم روز ملی بیمه سلامت افزود: سوالات زیادی در حوزه بیمه های سلامت وجود دارد؛ چرا بیمه سلامت به وزارت بهداشت رفت و چرا خریدار و فروشنده خدمات سلامت یکی است و چرا خدمات بیمه های سلامت یکسان نیست. واقعیت این است که تا این حرف ها را می زنیم، جبهه تشکیل می دهند.

وی گفت: می دانیم که منابع نظام سلامت محدود است و سازمان بیمه سلامت ۶ هزار میلیارد تومان کسر بودجه دارد اما خدمات باید عادلانه به مردم داده شود و باید جلوی هزینه های اضافه را بگیریم.
تاجگردون اظهار داشت: اینکه ۶۰ درصد هزینه های سلامت از جیب مردم و ۴۰ درصد از منابع دولتی باشد، ناعادلانه بود؛ حالا وضعیت بهتر شده اما باید طبق قانون سهم مردم به ۲۵ درصد کاهش یابد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: رتبه نظام سلامت ایران در بین ۱۹۰ کشور دنیا ۹۰ است؛ این رتبه خوبی است اما مطلوب نیست.
وی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی در تامین منابع و نسبت های تعرفه های پزشکی مشکل دارند و بین منابع و مصارف آنها فاصله وجود دارد. بیمه ها هم با مشکلات جدید منابع مواجه هستند. بین دانشگاه های علوم پزشکی و بیمه ها نیز تعارض وجود دارد. مجلس و وزارت بهداشت هم درگیر این مسائل هستند. مسائلی که باعث شد یک وزیر کارآمد از دولت جدا شود و دکتر نمکی که از مدیران باسابقه است، بیاید اما این مشکلات با جا به جایی حل نمی شود.
تاجگردون افزود: طرح تحول سلامت اشکالاتی داشت اما مقصر وزارت بهداشت نبود. مجلس باید بیشتر نظارت می کرد تا بودجه ها بهتر هزینه شود.

سایت منبع

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.