جمعه، 10 فروردین 1403

مجلس برنامه ای برای افزایش قیمت دارو ندارد

مجلس برنامه ای برای افزایش قیمت دارو ندارد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت دارو ندارد و برای جلوگیری از قاچاق معکوس دارو باید ارز نیمایی جایگزین ارز دولتی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حیدر عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تغییر قیمت دارو، اظهار کرد: تا به این لحظه هیچ برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت دارو در دستور کار قرار نگرفته است و تمام اقلام دارویی مانند گذشته به مراجعه‌کنندگان و افراد عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: برای تعیین بودجه سال ۹۸ یک پیشنهادی به کمیسیون تلفیق مجلس ارسال شده بود که بر اساس آن ارز نیمایی جهت خرید مواد اولیه دارو و حتی تولید آن جایگزین ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شود، اما این موضوع در همان زمان در مجلس رد شده است.

عابدی با اشاره به قاچاق معکوس دارو در کشور، تأکید کرد: تا هنگامی که ارز نیمایی جایگزین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی جهت تولید و عرضه دارو در کشور نشود و نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمام ایران با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم اجرا نگردد، موضوع قاچاق معکوس دارو به دلیل ارزان بودن آن پدید می‌آید؛ زیرا قیمت دارو در ایران نسبت به کشور‌های همجوار پایین‌تر است.

وی بیان کرد: من معتقدم که برای تولید دارو و تأمین آن، ارز نیمایی جایگزین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در کشور شود و برای اینکه به مردم فشاری وارد نشود و بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها فرانشیز بیشتری نپردازند، ما باید مابه‌التفاوت قیمت ارز نیمایی و دولتی را به صندوق‌های بیمه‌گر بپردازیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اختصاص ارز نیمایی به دارو باعث شده است تا التهابی در بازار ایجاد نشود و در زمان پرداخت مابه‌التفاوت ارز نیمایی و دولتی به بیمه‌ها، صنعت دارو در کشور رونق بیشتری می‌گیرد.

عابدی یادآور شد: برخی از بیمه‌های تکمیلی فرانشیز دارویی را پرداخت می‌کنند اما به طور کلی دریافت فرانشیز از بیماران به وسیله صندوق‌های بیمه‌گر باعث بروز برخی مسائل در کشور می‌شود.

سایت منبع

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.