چهارشنبه، 29 فروردین 1403

ظفرقندی؛

سازمان نظام پزشکی مساعدت لازم را جهت مرتفع نمودن مشکلات فیزیوتراپیست ها انجام می دهد

سازمان نظام پزشکی مساعدت لازم را جهت مرتفع نمودن مشکلات فیزیوتراپیست ها انجام می دهد
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران بر مساعدت این سازمان به منظور رفع مشکلات حرفه فیزیوتراپی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران در جلسه ای با دکتر محمد رضا ظفرقندی ریاست کل سازمان نظام پزشکی به بیان پاره ای از مشکلات فیزیوتراپیست ها پرداختند.

عدم اجرای شرح وظایف مقطع پایه رشته فیزیوتراپی علیرغم مصوبه آن ؛ بازنگری ضرایب رشته فیزیوتراپی، پذیرش فراگیر از مقطع کارشناسی و ارشد به دکترای حرفه ای ، لزوم تعیین مرزبندی بین رشته ای مبتنی بر استانداردهای جهانی و ضوابط علمی و حرفه ای، مشارکت و حمایت سازمان نظام پزشکی در برگزاری کنگره ها و سمینارها و همچنین تشکیل معاونت امور توانبخشی در چارت تشکیلاتی وزارت بهداشت و همچنین مشارکت و حمایت نظام پزشکی از رشته فیزیوتراپی در چالش های صنفی حرفه ای با سازمان های بیمه گر از اهم مشکلات و معضلات مطرح شده از سوی هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران بود که با ریاست کل سازمان نظام پزشکی مطرح شد.
دکتر محمد رضا ظفرقندی ریاست کل سازمان نظام پزشکی پس از استماع معضلات و مشکلات این رشته با اشاره به این که باید جهت حل مشکلات ابتدا موانع را شناخته و در همان مسیر به رفع آن ها بپردازیم ، بیان کرد: در امر ارتقاء سطح پایه آموزش رشته فیزیوتراپی به دکترای حرفه ای ، بررسی موانع موجود در اجرا از ضروریات موضوع است.

وی گفت :باید مقدمات تنظیم تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی با انجمن فیزیوتراپی نیز با تاکید بر همکاری در موضوع آموزش همگانی فراهم شود.
ظفرقندی افزود: انجمن فیزیوتراپی موضوع افزایش نمایندگان لیسانسیه های پروانه  دار در شورای عالی نظام پزشکی را با مساعدت این سازمان پیگیری کرده و تعارضات بین رشته ای را با ارائه مستندات قوی در کمیسیون تعیین حدود و صلاحیت حرفه ای مطرح نماید.
وی ادامه داد: در جهت تامین عدالت باید تلاش ها در این جهت باشد تا کتاب تعیین ارزش نسبی خدمات سلامت بدون تغییر اعمال شود و همگان نیز بر این امر تمکین کنند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که نظام پزشکی در راستای عدم دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و  درمانی از طریق وزارت بهداشت و معاونت درمان آن پیگیری های لازم را انجام می دهد، تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی بر رعایت حقوق شهروندی اعضاء بویژه در امر حق انتخاب شدن و انتخاب کردن در تشکل های صنفی تاکید دارد.
انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.