پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ارز دو نرخی عامل اصلی رانت در حوزه دارو است

ارز دو نرخی عامل اصلی رانت در حوزه دارو است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: یکی از راه‌های برون رفت از رانت حوزه دارو ، حذف ارز‌های دو نرخی و پرداخت یارانه‌‌ دارو از طریق بیمه‌ها به مردم است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت، دکترمحمد حسین قربانی با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه صنعت داروسازی به رانت آغشته است و هیچ سرمایه‌گذار خارجی در کشوری که صنعت داورسازی آن آغشته به رانت است، سیرمایه گذاری نمی‌کند، گفت: دو نرخی بودن ارز در حوزه دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی و اختصاص ارز‌های 4200 تومانی، خود به خود در این حوزه رانت ایجاد می‌کند.

ارز 4200 از حوزه دارو حذف شود/ یارانه حوزه دارو از طریق بیمه‌ها پرداخت شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: بنده معتقد برای حذف رانت از حوزه دارو باید ارز دو نرخی را حذف و یارانه دارو را از طریق بیمه‌ها به دست مردم برسانیم. این روش مزیت‌های بسیار زیادی دارد از جمله حذف رانت، نظارت بر توزیع یارانه و منابع مالی، در این صورت واردت کنندگان دارو در چهارچوب قانون عمل خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات دارو موارد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه است، اضافه کرد: یکی از راه‌های برون رفت از رانت حوزه دارو حذف ارز‌های دو نرخی و پرداخت یارانه‌های حوزه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم است.

برندسازی یکی از معضلات صنعت داروسازی کشور است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، با اشاره به معضل برندسازی در صنعت داروسازی کشور، یادآور شد: بسیاری از افراد در داروهای برند سرمایه گذاری کرده و با چندین برابر قیمت وارد کشور می‌کنند، در حالی که با برندسازی و سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی می‌توانیم در حوزه رقابتی ورود کنیم چرا که تولید داورهای مورد نیاز کشور از مزیت‌های ما است، از طرفی دولت هم باید بر بنگاه‌داری در صنعت دارو نظارت کند و فعالیت‌های اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کند.

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.