پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نظام پزشکی ارومیه میزبان اعضای شورای عالی نظام پزشکی کل کشور

نظام پزشکی ارومیه میزبان اعضای شورای عالی نظام پزشکی کل کشور
این بار نظام پزشکی ارومیه میزبان برگزرای بیست و هشتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی کل کشور است تا علاوه بر بررسی و پیگیری مباحث مطرح شده در جلسات گذشته ، نشست های صمیمانه ای را با شورای هماهنگی استان ، مدیریت بیمارستان های خصوصی و دولتی و مقامات عالی استان برگزار کند.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان با بیان این که کمتر کسی را در جامعه سراغ داریم که پزشکان را جزو اقشار مرفه و بی درد نشناسد؛ بیان کرد: زمانی که از دور به جامعه پزشکان نگاه می کنیم ،حسرت می خوریم که چرا برای پزشک شدن تلاشی نکردیم واگر حساب گروه اندک از پزشکان جامعه را که علاوه بر کسب درآمدهای کلان از راه طبابت، جزو سهامداران، واردکنندگان عمده، تاجران، تولیدکنندگان و سرمایه داران بزرگ هستند ،از دیگر اعضای جامعه پزشکی کم کنیم مابقی کسانی هستند که تامین معاش زندگی اصلی ترین و مهم ترین دغدغه آنها به شمار می رود.

وی افزود: این افراد یا در همان حرفه خود باقی مانده و با دستمزدی اندک که حاصل تعرفه های غیرواقعی مصوب هیات وزیران است به زندگی خود ادامه می دهند یا اینکه طبابت را رها کرده و جذب مشاغل دیگر می شوند.

وی ادامه داد : شورای عالی نظام پزشکی همواره این دغدغه را داشته که با برگزاری جلسات منظم و مستمر به ارزیابی و طرح مشکلات متعدد جامعه پزشکی علیرغم تمام بی مهری ها پرداخته و در جهت مرتفع نمودن آن ها گام های موثری بردارد.

عباسیان تصریح کرد : این بار نظام پزشکی ارومیه میزبان برگزرای بیست و هشتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی کل کشور است تا علاوه بر بررسی و پیگیری مباحث مطرح شده در جلسات گذشته ، نشست های صمیمانه ای را با شورای هماهنگی استان ، مدیریت بیمارستان های خصوصی و دولتی، مقامات عالی استان برگزار کند تا خدمتگزاران عرصه سلامت در این استان از نزدیک با ریاست کل ، ریاست شورای عالی سازمان نظام پزشکی و سایر اعضای آن گفتمانی داشته و در جهت مرتفع نمودن مشکلات جامعه پزشکی و نظام سلامت در جهت ارتقای سلامت آحاد مردم قدم های مثبتی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد : هم چنین در روز دوم استقرار اعضای شورای عالی نظام پزشکی کل کشور ساختمان جدید نظام پزشکی ارومیه افتتاح خواهد شد و مراسم کلنگ زنی آن در معیت هیات رئیسه انجام می شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.