پنجشنبه، 9 فروردین 1403

آب معمولی از ضدعفونی کننده های دست برای از بین بردن ویروس آنفلوانزای A بهتر است.

آب معمولی از ضدعفونی کننده های دست برای از بین بردن ویروس آنفلوانزای A بهتر است.
محققین در پژوهش خود بیان می کنند: “ با این وجود، طبق نتایج پژوهش ما، این زمان برای ضدعفونیکردن مخاط عفونی بیماران آلوده به IAV که به دست‌ها و انگشتان آنها چسبیده است کافی نیست.بنابراین پروتکل های موجود که کاربرد ضدعفونی کننده های ماشی با پایه اتانول را جهت جلوگیری از انتقال ویروس از طریقتماس با سطح آلوده، توصیه می کنند، جهت جلوگیری از شیوع IAV کافی نیست.

ه گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از پایگاه جهانی مداسکیپ، داده های جدید نشان می دهد که در شرایط بالینی شستن ساده دست‌ها ( حتی بدون صابون) از بسیاری از ضدعفونی کننده های دست جهت از بین بردن و کشتن ویروس آنفلوانزای A (IAV ) مؤثرتر عمل می کند.
محققین می گویند عامل اصلی تعیین کننده مؤثر بودن ضدعفونی کننده ها با پایه اتانول(EBD ) این است که آیا ویروس با مخاط مرطوب احاطه شده است یا خیر. مخاط مرطوب مانع رسیدن مواد ضدعفونی کننده به ویروس می شود. به این معنی که ویروس بعد از آنکه ۱۲۰ ثانیه در معرض EBD قرار
گرفت، همچنان فعال باقی می ماند. این در حالی است که شستن دست‌ها زیر جریان آب به مدت ۳۰ ثانیه، صرف نظر از اینکه ویروس توسط مخاط مرطوب یا خشک احاطه شده است، ویروس را غیر فعال می کند.
دکتر هیروز (Hirose  )و همکاران، نتایج پژوهش خود را در تاریخ ۱۸ سپتامبر در ژورنال انجمن میکروبیولوژی آمریکا (mSphere) منتشر کردند.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده ( CDC) و سازمان بهداشت جهانی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده مانند EBD را به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه توصیه می کنند.
اما محققین در پژوهش خود بیان می کنند: “ با این وجود، طبق نتایج پژوهش ما، این زمان برای ضدعفونیکردن مخاط عفونی بیماران آلوده به IAV که به دست‌ها و انگشتان آنها چسبیده است کافی نیست.بنابراین پروتکل های موجود که کاربرد ضدعفونی کننده های مالشی با پایه اتانول را جهت جلوگیری از انتقال ویروس از طریقتماس با سطح آلوده، توصیه می کنند، جهت جلوگیری از شیوع IAV کافی نیست.
منبع: مداسکیپ سپتامبر ۲۰۱۹
مترجم: دکتر شیما نقوی

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.