ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد:

آسیب بیماران ،در صورت عدم تامین به موقع امکانات برای انجام انواع آزمایشات

آسیب بیماران ،در صورت عدم تامین به موقع امکانات برای انجام انواع آزمایشات
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت : رعایت استانداردهای بین المللی برای ارائه خدمات باکیفیت در آزمایشگاهها یکی ازدغدغه های جامعه پزشکی است زیرا اگر امکانات لازم برای انجام انواع آزمایشات به موقع تامین نشود ، بیمار آسیب می بیند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بیست و یکمین همایش سالانه و چهارمین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه که امروز در سالن همایش های رازی آغاز به کار کرد ضمن تشکر و قدردانی از بزرگان این رشته بیان کرد: با توجه به این که آزمایشگاهها نقش مهمی در اقدامات پیشگیرانه و غربالگری دارند نیازمند استاندارد بالایی هستند تا خدمات با کیفیتی به بیماران ارائه شود.

وی با اشاره به این که جامعه پزشکی کشور مدیون بزرگان رشته پاتولوژی است، افزود: در تمامی مراحل پزشکی از غربالگری تا تشخیص و درمان بیماری نیازمند رشته پاتولوژی هستیم زیرا نقش مهمی در اقدامات پیشگیرانه و غربالگری دارد.

وی با تاکید براین که جامعه پزشکی خدوم و ایثارگراست؛ ادامه داد: رعایت استانداردهای بین المللی برای ارائه خدمات باکیفیت در آزمایشگاهها یکی ازدغدغه های جامعه پزشکی است زیرا اگر امکانات لازم  برای انجام انواع آزمایشات به موقع تامین نشود ، بیمار آسیب می بیند.

وی محاسبه هزینه تمام شده یا تعرفه های واقعی را یکی از استراتژی های سازمان نظام پزشکی عنوان کرد و گفت: همواره بر اقتصاد درمان تاکید کرده ایم و نگاه حاکم سود آوری نیست بلکه رعایت استانداردهای کنترل کیفی است  .

ظفرقندی با بیان این که جامعه پزشکی خود را موظف و متعهد به رعایت اخلاق حرفه ای می داند ، تصریح کرد: قسم یاد کرده ایم که استانداردهای پزشکی را برای مردم رعایت کنیم و برای تحقق این مهم جلوی همه می ایستیم .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: شان و اعتماد و سرمایه جامعه پزشکی بالاست زیرا به مردم خدمتی می کند که جایگزینی برای آن نیست و طبق گفته امام حسین (ع) نیاز مردم به ما بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما عطا فرموده و گرچه پزشکی شغل پر استرسی است اما نباید شما را ملول کند.

وی در پایان یادآور شد: با وزارت بهداشت مباحث مربوط به هزینه تمام شده خدمات را قبل از تخصیص بودجه برای سال آتی پیگیری می کنیم و از وزارت بهداشت خواستار این شدیم که قبل از ابلاغ هر نوع آیین نامه ای در حوزه های مختلف از جمله پاتولوژی با مسولان انجمن مربوطه هماهنگی و کارشناسی لازم انجام شود.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.