جمعه، 10 فروردین 1403

انتقاد عضو هیات علمی دانشگاه ایران به برنامه های تخریبی صدا و سیما علیه پزشکان

انتقاد عضو هیات علمی دانشگاه ایران به برنامه های تخریبی صدا و سیما علیه پزشکان
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ؛دریادداشتی نسبت به برنامه های تخریبی صداوسیما علیه پزشکان کشور واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از شفا آنلاین ،در یادداشت  دکتر شهرزاد عصاره  متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران آمده است:متاسفانه مدتی است صدا و سیما با برنامه های کارشناسی نشده و سطحی نگر و ارائه آمار کاذب نه تنها کمکی به ارتقای سطح سلامت جامعه نمیکند، بلکه از یک سو با تخریب جامعه پزشکی و سلب اعتماد مردم، آنها را به سمت متوسل شدن به درمانهای غیر معمول و غلط با ادعای طب سنتی و از دست رفتن بیشتر سلامت و سرمایه شان سوق میدهد و از سوی دیگر با نا امید کردن پزشکان راه را برای مهاجرت بیشتر آنها به کشورهای خارجی که در آنجا میتوانند با درآمدهای بسیار خوب و با احترام اجتماعی به کار مشغول شوند هموار میکند. در یک آمارگیری منتشر نشده که توسط گروهی از دانشجویان پزشکی به طور خودجوش انجام شده بود، متوجه شدند که ۹۰٪ از دانشجویان ورودی پزشکی یکی از دانشگاههای بزرگ کشور در سال ۱۳۸۵، به خارج از کشور مهاجرت نموده اند! آیا این به نفع مملکت است که پس از سالها هزینه برای تربیت دانشجوی پزشکی وی را به رایگان در اختیار سایر کشورها قرار دهیم و سپس بگوییم پزشک کم است و بخواهیم ظرفیت دانشگاهها را دو برابر کنیم؟
پرداخت مالیات جزو وظایف همه اصناف کشور است و اگر سیستم مالیاتی توانمند نباشد همه اصناف ممکن است خلاف کنند و باید با ساز و کار اصولی به آن رسیدگی شود. لیکن پرداختن به مسئله مالیات یک صنف خاص از بین هزاران صنف کشور، که اتفاقا در مجموع، به نسبت بسیاری از مشاغل آزاد، جزو پردرآمد ترین مشاغل نیستند و بخش اعظم مالیات آنها بطور خودکار، چه در بخشهای دولتی و چه در بیمارستانهای خصوصی ماهها قبل از پرداخت برداشته میشود، چه مشکلی را از اقتصاد کشور حل میکند؟
صدا و سیما اگر به فکر سلامت مردم است باید به جای برنامه های مخرب در مورد صنف پرشکی در غالب فیلم و سریال و مناظره از یک طرف و شوهای پزشکی و آشپزی! بی حاصل از طرف دیگر، بر روی اطلاع رسانی بهداشتی و آموزش پیشگیری از بیماریهای شایع تمرکز کند و همچنین از تبلیغ محصولات غذایی پرخطر که سلامتی جامعه را به مخاطره می اندازد خودداری کند. حیف است که این تریبون مهم در خدمت سلامت جامعه نباشد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.