جمعه، 31 فروردین 1403

سمینار پیشگیری و درمان سرطان سینه، ویژه پزشکان سراسر کشور برگزار می شود

سمینار پیشگیری و درمان سرطان سینه، ویژه پزشکان سراسر کشور برگزار می شود
با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان به سرطان سینه در کشور و در جهت افزایش دانش جامعه پزشکی «سمینار پیشگیری و درمان سرطان سینه» در روزهای 28 و 29 شهریور ماه جاری، از سوی سازمان نظام پزشکی در محل تالار امام، بیمارستان امام خمینی تهران، برگزار می شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر محمدرضا عزیزی، مدیر آموزش سازمان نظام پزشکی در خصوص اهداف برگزاری این سمینار بیان کرد:  این سمینار با مشارکت اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و در راستای عمل به وظایف سازمان نظام پزشکی جهت ارائه آخرین دستاوردهای علم پزشکی ویژه پزشکان سراسر کشور برگزار می‌شود که دارای 10 امتیاز بازآموزی بوده و گروه‌های هدف آن متخصصین زنان و زایمان، متخصصین جراحی عمومی، متخصصین بیماری‌های داخلی، پزشکان عمومی و ماماهاهستند.

وی در خصوص محورهای مورد بحث در این سمینار اظهار کرد: اپیدمیولوژی سرطان پستان، بررسی ریسک فاکتورهای شایع سرطان سینه، نقش ژنتیک، باورهای غلط و ارزش بیوپسی در تشخیص سرطان سینه، اصول معاینه بیماران، ارزیابی درد، چگونگی ارجاع بیماران، بررسی علل و درمان آبسه‌های پستان، بررسی علل بزرگی سینه در مردان و پانل پرسش و پاسخ از جمله موضوعاتی است که در این سمینار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سرطان سینه در ایران و جهان شایع‌ترین سرطان در زنان بوده و سالانه حدود 6 تا 7 درصد به آمار مبتلایان سرطان سینه در ایران اضافه می‌شود و البته هنوز زنان ایرانی نسبت به سایر کشورهای دنیا کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

عزیزی خاطرنشان کرد: طی سال‌های آینده میزان ابتلا به سرطان پستان روند افزایشی خواهد داشت و لازم است به مقوله پیشگیری به شکل جدی‌تری توجه شود.

به گفته وی تشخیص زود هنگام اهمیت بسزایی در روند درمان بیماران دارد بطوریک ه با تشخیص زودهنگام، می‌توان برای بیماران زندگی طبیعی با طول عمر طبیعی فراهم کرد.

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.